9 złych przyzwyczajeń

Nie tylko infekcje powodują, że chorujesz, chodzisz po lekarzach i łykasz tabletki. Także niezdrowy styl życia i złe nawyki sprawiają, że narażasz się na różne schorzenia. Kilka małych zmian sprawi, że zawsze będziesz w formie.

Wprawdzie na straży twojego zdrowia stoi doskonale zorganizowany układ immunologiczny, ale aby prawidłowo funkcjonował, musisz o niego dbać.

Reklama

Nie wystarczą tylko diety oczyszczające, przyjmowanie wzmacniających preparatów czy wykupienie karnetu do klubu fitness. Jeśli chcesz być naprawdę zdrowa, mieć ładną figurę i dobre samopoczucie, musisz krytycznie przyjrzeć się swojemu stylowi życia.

Nawet drobne błędy dietetyczne, powtarzane dzień po dniu sprawią, że po kilku latach będziesz walczyła z nadwagą lub nadciśnieniem. Brak ruchu i systematycznej aktywności fizycznej to najkrótsza droga do bolesnej kontuzji, gdy przyjdzie ci do głowy zagrać na plaży w siatkówkę.

Rozleniwione mięśnie i zbyt sztywne stawy nie będą dość sprawne, by sprostać temu zadaniu.

Bardzo ważne jest także to, co robisz dla wzmocnienia swojej psychiki. Czy potrafisz skutecznie odreagować stresy, tak by było to z korzyścią dla zdrowia?

A może, twoim sposobem na złapanie równowagi po męczącym dniu jest zjedzenie tabliczki czekolady, zapalenie papierosa czy oglądanie godzinami ulubionych telenowel? Pora to zmienić. Ale nie obawiaj się, nie będziesz musiała wcale stawiać swojego życia na głowie. Wystarczy trochę dobrych chęci. A my podpowiemy ci, jakich pułapek zdrowotnych powinnaś unikać i co warto zmienić, by cieszyć się dobrym zdrowiem.

Wychodzisz z domu bez śniadania

Rano nie masz czasu, żeby coś zjeść. Tymczasem śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. To, co zjesz, zdążysz w ciągu dnia spalić. Natomiast jeśli je opuścisz, głodna będziesz wieczorem, a po sutej kolacji nadmiar kalorii odłoży się w postaci tłuszczyku.

Dobrze skomponowane śniadanie doda ci energii, ułatwi koncentrację i zapamiętywanie. Powinno ono zawierać: pieczywo lub płatki pełnoziarniste - dzięki nim nie będziesz głodna przynajmniej przez 3 godziny, porcję białka - pozwoli pozbyć się senności. Twój umysł będzie sprawnie pracował. Wypij mleko, zjedz jajko, odtłuszczony jogurt, twaróg lub posmaruj kanapkę masłem orzechowym. Warzywa i owoce dostarczą potrzebnego dla prawidłowej przemiany materii błonnika. Zjedz np. kilka rzodkiewek, do muesli dodaj suszone owoce. Wypij szklankę świeżego soku.

Solarium ratuje cię przed chandrą

Krótki seans w solarium poprawia ci humor. Chcesz chociaż przez kilkanaście minut poczuć się jak na słonecznej plaży w ciepłych krajach. Czekoladową opalenizną traktujesz jako dodatkowy bonus. Ale możesz za taką przyjemność słono zapłacić.

Dermatolodzy uważają, że korzystanie z solarium wyrządza poważne szkody skórze, a nawet przyczynia się do większego ryzyka raka skóry. W bezpieczny sposób poprawią ci humor albo koloryt skóry:

- lampa antydepresyjna Wystarczy naświetlać się przez kwadrans podczas pochmurnych dni, by odzyskać dobre samopoczucie. Możesz zamówić ją np. w sklepie internetowym. Kosztuje ok. 300 zł. Jest to spory wydatek, ale może służyć przez wiele lat całej twojej rodzinie.

- preparaty samoopalające. Nie tylko uzyskasz dzięki nim piękną opaleniznę, ale zamiast wysuszać skórę, będą ją pielęgnowały.

Dowiedz się więcej na temat: tabletki | układ | nadmiar | solarium | sól | przyjemność | zdrowie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje