Depo provera

Mam pytanie odnośnie antykoncepcji. Chodzi mi konkretnie o Depo proverę, gdyż wzięłam ten zastrzyk, minęło 1,5 miesiąca i nie mam żadnych objawów (skutków ubocznych). Raz tylko jak były mrozy przez 2 dni bolał mnie pośladek w miejscu zastrzyku i nic poza tym. Moje pytanie jednak dotyczy nie skutków ubocznych, a skuteczności tego zastrzyku.

Wiem wszystko o tym środku co wiedzieć powinnam przed jego zastosowaniem, dlatego wzięłam go z pełną świadomością o ewentualnych konsekwencjach. Jednak od dawna (nie jest to spowodowane zastrzykiem) często mam zatrucia pokarmowe, biegunki (mam problem z żołądkiem-wrzody) i obawiam się mimo, iż wiem, że ten środek antykoncepcyjny omija przewód pokarmowy, że jednak jakoś częste biegunki i wymioty osłabiły działanie środka.

Reklama

Biegunki wręcz czasem codziennie, ale stresująca praca i problemy osobiste nie ułatwiają mi leczenia wrzodów. Czy mam racje i powody do obaw czy moje wahania są zupełnie bezpodstawne? Bardzo proszę o odpowiedź, gdyż nie chcę "wpaść" w niechcianą ciążę. Jeśli idzie o planowanie dzieci to zaznaczam że zostałam poinformowana o tym, iż mogą być z tym problemy, ale ja nie planuje i nie będę planować potomstwa, gdyż mój narzeczony ma dzieci z poprzedniego związku. Dlatego bardzo zależy mi by nie zajść w ciąże, bo mamy już jego dzieci u nas. Nie stać na kolejne.

Depo prowera podana domięśniowo w dawce 150ug działa antykoncepcyjnie minimum przez 3 miesiące. Twoje obawy są nieuzasadnione. Po trzech miesiącach powtórz zastrzyk. Pozdrawiam.

Lek. med. ginekolog-położnik Bartłomiej Golański
Zadaj pytanie naszemu ekspertowi

Dowiedz się więcej na temat: pytanie | zastrzyk

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje