Domowy fitness klub

Trening wykonywany w warunkach domowych to rozwiązanie idealne dla niejednej z nas. Jeżeli nie odpowiadają tobie warunki publicznej sali, zatłoczenie albo po prostu obawiasz się swoich umiejętności, spróbuj zorganizować fitness we własnych czterech ścianach.

Aby zorganizować domowe fitness potrzebujesz kilku metrów wolnej przestrzeni oraz specjalistycznych przyrządów treningowych.

Reklama

Rowerek stacjonarny

Jest stosunkowo tanim sprzętem a ćwiczenia na nim należą do przyjemnych. Wpływają one przede wszystkim na mięśnie nóg, jak również na mięśnie bioder, brzucha i grzbietu. Przed zakupem sprawdź czy siodełko jest wygodne. Czy istnieje możliwość regulacji zgodnie z naszym wzrostem oraz kąta nachylenia kierownicy. Warto też jest spojrzeć, czy jest regulacja stopnia trudności, wskaźnik prędkości, pokonanego dystansu, czasu treningu i ilości spalonych kalorii.

Korzyści wynikające z ćwiczeń na rowerku:
• wysmuklenie, szczególnie mięśni ud i łydek,
• spalanie tkanki tłuszczowej,
• rozwój wydolności krążeniowo-oddechowej,
• pomoc w zwalczaniu cellulitu,
• kształtowanie rzeźby nóg,
• wzrost siły i wytrzymałości.

Bieżnia mechaniczna

Jest dość dużym sprzętem, dlatego zajmuje wiele miejsca w pomieszczeniu. Oprócz tego bieżnia nie należy do tanich urządzeń, ale trening na niej jest bardzo korzystny i może być stosowany nawet u osób bardzo otyłych, które nie mogą sobie pozwolić na zbyt wiele dyscyplin sportowych. Wynika to z tego, że na bieżni możemy również chodzić oraz ćwiczenia na niej stanowią naturalną formą ruchu. Pozwalają także na aktywizacje mięśni całego organizmu oraz redukcję tkanki tłuszczowej. Dla osób bardziej aktywnych poleca się większą prędkość biegu, jak również regulacje kąta nachylenia bieżni. Bieg pod górę zwiększa intensywność wysiłku.

Podczas zakupu zwróć uwagę na nawierzchnię bieżni, jaka jest jej twardość. Nie powinna być zbyt twarda, gdyż od tego zależy możliwość amortyzacji wstrząsów, a więc ochrona stawów. Sprawdź również czy posiada poręcze oraz regulację kąta nachylenia. Obowiązkowym elementem wyposażenia jest wskaźnik prędkości, pokonanego dystansu oraz czasu treningu. Jak również wskaźnik zużycia kalorii, czytnik pulsu oraz bogaty program treningowy.

Najnowszym rodzajem treningu, który zdobywa coraz większe grono użytkowników, jest trening podciśnieniowy. Osoba spacerująca na bieżni znajduje się w specjalnej komorze od pasa w dół. W komorze panuje podciśnienie, które powoduje zwiększenie ukrwienia tkanek. Taki trening stosuje się szczególnie w walce z cellulitem i nadmierną tkanką tłuszczową.

Stepper

Pozwala spalać zbędną tkankę tłuszczową i wzmocnić mięśnie nóg, pośladków oraz wysmuklić talię. Przed zakupem sprawdź, czy jest odpowiednia szerokość wsporników stóp, czy poruszają się one równomiernie, czy stepper posiada wsporniki na ramiona, czy jest możliwość regulacji wysokości kroku oraz sterowania oporem. Powinien także posiadać licznik ilości kroków, czasu ćwiczeń oraz ilości zużytych kalorii.

Rower eliptyczny (orbiterek)

Umożliwia trening całego ciała i angażuje wszystkie ważniejsze mięśnie. Wzmacnia nogi, pośladki, biodra, jak również górne partie ciała tj. ramiona, barki, klatkę piersiową i grzbiet. Dzięki temu, ćwicząc na orbiterku spalamy bardzo duże ilości kalorii i poprawiamy kondycje całego organizmu. Ruch stóp jest eliptyczny, dzięki czemu brak jest uderzeń o podłoże. Stawy nie są przeciążone, a ruch jest płynny.

Orbiterek nie należy do tanich sprzętów, dlatego przed zakupem sprawdź czy jest to urządzenie, na którym chętnie będziesz ćwiczyć. Powinien tez posiadać wskaźnik czasu treningu, pokonanego dystansu oraz ilości spalonych kalorii. Często orbiterki są wyposażone w bogaty program treningowy, który możemy wykorzystać podczas ćwiczeń.

Wioślarz (wiosła)

Równomiernie angażuje wszystkie główne partie mięśni i poprawia wydolność krążeniowo-oddechową. Wzmacnia mięśnie grzbietu, barków, nóg oraz mięśnie brzucha. Przed zakupem sprawdź, czy siodełko porusza się równomiernie i nie hamuje, czy stopy mają właściwe oparcie oraz czy wiosłuje się lekko. Na wyświetlaczu powinien być wskaźnik zużytych kalorii, pokonanego dystansu i czasu treningu. Warto też spojrzeć na różnorodność programów treningowych.

Wadą treningu w domu jest szczególnie brak motywacji. Dlatego powinny go wybierać osoby, które potrafią same się dopingować. Nikt z zewnątrz także nie koryguje błędów, które popełniamy. Dlatego należy pamiętać o ciągłej kontroli postawy ciała oraz prawidłowości wykonywanych ćwiczeń. Trening ten jest raczej dla osób posiadających samodyscyplinę i silną motywację do ćwiczeń. Najlepiej też ustalić sobie stałą porę ćwiczeń, nie wykonywać w tym czasie innych zajęć, tylko bezpośrednio poświęcić wyznaczony czas dla siebie.

Przed zakupem jakiegokolwiek sprzętu do ćwiczeń należy go wypróbować w sklepie bądź w siłowni. Ponieważ może okazać się, że nie sprawia nam przyjemności dane ćwiczenie i po tygodniu nasz sprzęt znajdzie się w kącie przez nikogo nieużywany.

Odwiedź też serwis diety

Dowiedz się więcej na temat: klub | domowy | mięśnie | trening

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje