Fakty i mity o odchudzaniu

Wokół odchudzania narosło wiele mitów. Najwyższa pora rozprawić się z najpopularniejszymi z nich.

Light zawsze znaczy "chudo"

Reklama

Fałsz. Napis "light" na opakowaniu nie zawsze oznacza niską zawartość tłuszczu w produkcie. Produkt może mieć tylko trochę mniej kalorii od wersji podstawowej. Często w produktach light tłuszcz jest zastępowany równie kalorycznymi składnikami.

Zdrowo znaczy mało smacznie

Fałsz Nie zawsze przygotowanie zdrowego posiłku musi oznaczać, że straci on na smaku.

Margaryna jest mniej tucząca niż masło

Fałsz Margaryna i masło zawierają różne rodzaje tłuszczu, ale mają one wysoką wartość kaloryczną.

Ze śniadania można zrezygnować

Fałsz Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Organizm potrzebuje odpowiedniej ilości energii, by mógł prawidłowo funkcjonować przez cały dzień. Gdy nie zjesz śniadania, masz większe szanse na to, że w trakcie dnia nadrobisz zaległości, a co gorsza będziesz się objadać wieczorem. A to już prosta droga do nadmiernych kilogramów.

Drób jest chudy

Fałsz Wszystko zależy od tego, jak go przyrządzisz. Indyk przygotowany na parze nie zawiera więcej niż 200 kcal, ale smażony kurczak zjedzony ze skórką to prawdziwa bomba kaloryczna.

Owoce można jeść bez umiaru

Fałsz Niektóre owoce są dość kaloryczne. Dla przykładu duży banan to więcej niż 150 kcal. Więc zamiast banana lepiej zjeść jabłko. Awokado natomiast zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, a jak wiadomo tłuszcz może prowadzić do nadwagi.

Dowiedz się więcej na temat: fałszerstwo | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje