Kawa gwiazd Hollywood w Polsce

Na warszawskim Nowym Świecie otwarto właśnie pierwszą w Polsce kawiarnię sieci Starbucks. W następnym tygodniu planowane jest uruchomienie kolejnej we Wrocławiu.

Logo Starbucks możemy zobaczyć w licznych produkcjach filmowych. Miranda Priestly grana przez Meryl Streep w "Diabeł ubiera się u Prady" rozpoczynała swój dzień w biurze od dietetycznej kawy w dużym kubku z zielonym logo. To właśnie kawiarnia Starbucks stała się miejscem spotkań i długich rozmów Meg Ryan i Toma Hanksa w filmie "Masz wiadomość". Przyjaciółki z "Seksu w wielkim mieście" polubiły Starbucksa na Astor Place w Nowym Jorku.

Reklama

Znane gwiazdy preferują kawę Starbucks nie tylko przed kamerami. Bardzo często na ulicach Hollywood można zobaczyć między innymi Paris Hilton, Kate Hudson, Britney Spears czy też Madonnę z papierowym kubkiem Starbucksa w ręku.

Starbucks Coffee Company powstała w 1971 roku, w Seattle. Siedemnaście lat później Starbucks otworzył swoją pierwszą kawiarnię poza granicami Stanów Zjednoczonych - w Tokio, w Japonii. Obecnie firma może się pochwalić posiadaniem ponad 15 tys. kawiarni w 47 krajach.

- Chcemy, aby Starbucks stał się trzecim miejscem pomiędzy pracą a domem - mówi Drew O'Malley, dyrektor zarządzający spółki AmRest Coffee na Europę Środkową, która wprowadziła Starbucksa w Polsce.

Świat w papierowym kubku

Sieć Starbucks oferuje klientom wybór gatunków kawy z całego świata, preferując jednak ziarna kawy arabica. W kawiarni na warszawskim Nowym Świecie osiemnastu przeszkolonych baristów będzie pomagać klientom w wyborze ulubionej kawy z regionów Azji, Ameryki Łacińskiej oraz Afryki.

- Mamy swoich ekspertów, którzy są obecni na plantacjach kawy na całym świecie. Spośród wszystkich próbek kawy, które otrzymujemy rocznie ze wszystkich plantacji, wybieramy tylko około 3 procent, tych najlepszych - mówi Buck Hendrix, prezes Starbucks na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę.

W Starbucksie na klientów czeka duży wybór tradycyjnych napojów na bazie espresso - jak coffee latte czy macchiato, a także lodowych Starbucks Frappuccino. Dostępne będą też liczne przekąski, herbaty i soki.

Partnerstwo dla lepszego jutra?

Na podkreślenie zasługuje wyjątkowe podejście firmy Starbucks do pracowników, którzy są tam nazywani partnerami. - Zależy nam, aby stworzyć znakomite miejsce pracy dla naszych pracowników - partnerów. Dlatego, że kluczem do Starbucks Experience, czyli różnych doznań doświadczanych przez naszych klientów, jest właśnie owo ciepło i bliskość, które oferują nasi pracownicy - podkreśla Buck Hendrix.

Polski Starbucks zgodnie z filozofią firmy, która wręcz nakazuje zaangażowanie się w działania społeczne i lokalne, nawiązał współpracę z pozarządową organizacją "Przygoda z Edukacją".

Na całym świecie kawiarnie tej sieci budzą sprzeczne emocje. Niektórzy oczekują otwarcia z niecierpliwością, aby mogli się napić ulubionej kawy w ogromnym, papierowym kubku.

Są jednak też tacy, jak na przykład antyglobaliści, którzy już dawno wpisali tę kawiarnię na swoją czarną listę.

Czas pokaże, czy Polacy pokochają Starbucksa, który będzie musiał konkurować na dość dużym, lokalnym rynku kawiarnianym.

Aleksandra Aniekwe

Dowiedz się więcej na temat: logo | kawa | Hollywood | starbucks

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje