One są w tym dobre!

Kreatywne, lojalne, efektywne. Kobiety w pracy. Coraz więcej firm wprowadza politykę równości płci, bo to się opłaca.

Motywacje są różne - potrzeba budowania wizerunku, odpowiedź na oczekiwania społeczne, moralna powinność, ale najczęściej podnoszony argument to opłacalność. W zespołach mieszanych panuje lepsza atmosfera, a pracodawców nie stać na rezygnowanie z potencjału, doświadczeń i kreatywności połowy populacji.

Reklama

W ramach projektu Gender Index trwa druga edycja konkursu Firma Równych Szans. Mogą w nim startować firmy, które wdrażają dobre praktyki dotyczące równego traktowania pracowników. Czym są "dobre praktyki"?

Chęci i deklaracje

Pierwszym krokiem może być stworzenie kodeksu etycznego zawierającego normy postępowania w firmie. Przedsiębiorstwo deklaruje w ten sposób chęć przestrzegania określonych wartości. "Szacunek pracowników do firmy przekłada się na zadowolenie klientów, dobrą reputację i w efekcie umacnia pozycję rynkową Grupy" - zapewnia prezes Zarządu BP Polska

Zamierza pani mieć dzieci?

Jednak same deklaracje nie wystarczą. Aby wprowadzić w firmie politykę równości płci trzeba zacząć od samego początku, czyli od rekrutacji pracowników. Właśnie podczas tego procesu kobiety napotykają na wiele barier wynikających ze stereotypów czy uprzedzeń. Dobre praktyki to przyjęcie obiektywnych kryteriów, takich samych dla wszystkich kandydatów. Ważna jest rezygnacja z pytań dotyczących dyspozycyjności, czy planów związanych z zakładaniem rodziny (BP), oraz podkreślanie w ogłoszeniach ze oferta skierowana jest do obu płci (ING).

Niektóre firmy wprowadzają specjalne programy służące przełamywaniu stereotypów np. promujące zawody informatyczne wśród dziewcząt (Motorola).

Będziemy w kontakcie

Macierzyństwo i duże zaangażowanie pań w obowiązki domowe to jedna z największych barier w rozwoju zawodowym. Ale oprócz firm, które unikają zatrudniania młodych kobiet z obawy, że te mogą zajść w ciążę, są takie, które wspierają młode mamy.

Dowiedz się więcej na temat: równości | firma | praktyki | firmy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje