Pigułki a ciąża

Dwa lata temu zaprzestałam brać tabletki antykoncepcyjne (celest), po czy zanikł mi okres, po trzech miesiącach zgłosiłam się do lekarza, miesiączka została wywołana, zrobione badania hormonalne, po których wynikło, że brak mi w drugiej fazie progesteronu i zażywam od tamtej pory luteine. Staramy się już ponad rok, aby zajść w ciążę - bez skutku. Ponadto mam częste problemy z zapaleniami, mam nadżerkę, czy może to być przyczyną problemów z zajściem w ciążę? Jaki powinnam zrobić następny krok?

Należy z lekarzem prowadzącym ustalić tok postępowania. Wykluczyć przyczynę po stronie partnera, wykonując u niego badanie nasienia. Nadżerkę należy wyleczyć. Stany zapalne również.

Reklama

Ewa Zarudzka, ginekolog-seksuolog
Więcej porad: seksuolog.strefa.pl

Dowiedz się więcej na temat: pigułki | ciąża

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje