Rozwiązanie testu

Jedzenie ma wpływ na pracę mózgu. Sprawdź, czy wiesz, jak karmić malca, by w przyszłości był zdolnym i twórczym człowiekiem.

Jeśli masz przewagę odpowiedzi a)

Reklama

Powinnaś uzupełnić wiedzę na temat diety wspomagającej intelekt. Mózg dziecka potrzebuje odpowiednich składników odżywczych (białka, jodu, cynku, żelaza, magnezu, potasu, witamin z grupy B,

nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6), a także porannego zastrzyku energii w postaci śniadania.

Dziecko dwa razy w tygodniu powinno jeść ryby morskie, np. łososia, śledzia, flądrę, halibuta (kwasy omega-3 znajdziesz również w oleju lnianym, tranie, orzechach).

W diecie malucha nie może zabraknąć olejów roślinnych (np. lnianego, sojowego, rzepakowego, oliwy z oliwek), a także produktów bogatych w lecytynę wpływającą na proces zapamiętywania (lecytyna znajduje się nie tylko w soi, ale i w żółtku jaj, wątróbce, soczewicy, grochu).

Podawaj też dziecku bogate w cynk mięso kurczaka i wołowinę (cynk jest także w wątróbce, żółtku, kaszach, pestkach dyni i słonecznika).

Jeśli nie zapomnisz o produktach bogatych w potas (np. bananach, ziemniakach, pomidorach, pieczywie pełnoziarnistym), twoje dziecko będzie kreatywne i w dobrym nastroju. Chcąc poprawić u malucha zdolności koncentracji,

wyklucz z diety słodycze pełne dodatków chemicznych i zastąp je kostką czekolady, orzechami i migdałami bogatymi w magnez lub suszonymi owocami (źródło potasu). Podawaj produkty bogate w witaminy z grupy B (np. kiełki, brązowy ryż, pieczywo pełnoziarniste),

gdyż ich niedobory utrudniają zapamiętywanie i obniżają wydajność mózgu. Dbaj, by dieta dziecka była różnorodna, dopasowana do jego wieku i potrzeb.

Jeśli masz więcej odpowiedzi b)

Wiesz, co robić, by twój brzdąc był bystry, twórczy i... radosny. Przemyślana dieta wpływa bowiem nie tylko na zdolność kojarzenia, ale także na nastrój dziecka.

Dlatego warto ją podtrzymywać. Jednak to nie wszystko. Nie zapomnij również o zapewnieniu brzdącowi dużej ilości ruchu (najlepiej na świeżym powietrzu).

Raczkowanie, bieganie, skakanie, bujanie się stymuluje pewne obszary mózgu i zwiększa ilość połączeń nerwowych między dwoma półkulami.

To wpływa na wzrost możliwości intelektualnych!

Dowiedz się więcej na temat: omega

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje