Tak powstała Max Mara
Max Mara zaistniała w 1951 roku wraz z pokazaniem płaszcza w kolorze wielbłąda i pelargoniowego garnituru. Założycielem był Achille Maramotti, który po ukończeniu prawodawstwa, poświecił się rodzinnej pasji - krawiectwu.
Zamiłowanie odziedziczył po słynnej babci Marinie Rinaldi. Marina pod koniec XIX wieku prowadziła eleganckie atelier w sercu Reggio Emilia, przeczuwając współczesna ideę pret-a-porter w okresie, kiedy moda była postrzegana jedynie jako rękodzieło.
Pierwsza kolekcja Max Mara, esencjonalna i precyzyjna, zawierała wyróżniające cechy późniejszych produktów - proste cięcia i surowe linie, modele inspirowane trendami francuskimi, ale przedefiniowane z włoskim smakiem. Sukces następnych kolekcji był natychmiastowy i nie przerwany.
W późnych latach 60., kiedy Londyn stała się stolicą idei, a także mody, Achille Maramotti był jednym z pierwszych, którzy wykorzystali ferment, który przeszedł przez La Manche, przekładając to na kolekcję zawierającą nową koncepcję, Sportmax, zaprojektowaną dla młodych kobiet, które chciały się wyróżnić. W późniejszym czasie dzięki współpracy z młodymi projektantami i utalentowanymi fotografami udało się wzmocnić te markę. Umiejętność dostrzegania ewolucji zwyczajów, fragmentaryzacja trendów i rosnące zapotrzebowanie kobiet-konsumentów doprowadziło do kreowania nowych kolekcji sezon po sezonie, różniących się docelową grupą odbiorców i imag'em, dopasowujących się z coraz większym zrozumieniem do stylu każdej kobiety.
Dziś firmą kieruje Luigi Maramotti, prezes Max Mara, jego siostra Maria Ludovica, prezes Manifatture del Nord, i jego brat Ignazio, dyrektor zarządzający Max Mara.
Stylistyczne know-how, ciągła uwaga poświęcana jakości, jako priorytetowi, umiejętność dostrzegania dynamiki i zmian w modzie i reinterpretowanie jej, zapewniają Max Mara międzynarodowy sukces.