Unikasz, bo zbyt kaloryczny?

Wiele z nas chciałaby się uraczyć raz na jakiś czas przepysznym owocem awokado, jednak nie tylko jego cena działa na nas odstraszająco. W powszechnej opinii owoc jest wysoce kaloryczny i ma dużą zawartość tłuszczu. Czy są to jednak cechy nieodwołalnie wykreślające awokado z naszego menu? Czy nie warto zweryfikować opinii na temat tego przysmaku?

Tłuszcz zawarty w awokado może obniżać poziom cholesterolu. Owoc zawiera też duże ilości substancji wpływających korzystnie na nasze zdrowie, bo redukujących ryzyko ataku serca czy nowotworu.

Reklama

Awokado jest cennym źródłem witamin A, C, E czy B6, kwasu foliowego, wielu różnych minerałów, ale co ciekawe - nie cholesterolu!

By zachować umiar w kaloryczności jedzenia, a przy tym wykorzystać wszystkie pozytywy, jakie owoc posiada, należy komponować go z produktami o niskiej kaloryczności i zawartości tłuszczu, takimi jak: inne owoce (jabłka, mandarynki) warzywa (pomidory, ziemniaki, brokuły czy marchew!). Doskonałe połączenie z awokado stanowi... ryba, np. ceniona przez smakoszy sola.

Dowiedz się więcej na temat: awokado

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje