Zapominalska

Nie panikuj, jeśli zdarza Ci się zapomnieć codziennie kilka drobnych spraw. Może być to tylko wynikiem stresu, w jakim żyjesz.

Łapiesz się na tym, że wchodząc do pokoju zdążyłaś zapomnieć, po co przyszłaś? Nie pamiętasz tak naprawdę, co robią te rozłożone papiery na twoim biurku w pracy? Spotykasz znajomą twarz na ulicy i nie możesz sobie przypomnieć jej imienia?

Reklama

To zdarza się coraz częściej coraz większej liczbie ludzi. Grupa naukowców ze szkoły medycznej Yale odkryła, że stres może być przyczyną zaburzeń krótkotrwałej pamięci. W chwilach stresu nasz mózg traci swą efektywność przez spadek poziomu kluczowego enzymu.

W jaki sposób możemy przeciwdziałać następstwom stresu? Niektórzy radzą, by z pewnymi sprawami wiązać wizualne skojarzenia. I im bardziej niekonwencjonalne jest skojarzenie, tym większa szansa na zapamiętanie kojarzonego z nim faktu.

Poniżej kilka praktyczny porad:

  • Problem, którym dzielimy się z drugą osobą, to połowa problemu. Brzmi jak truizm, ale to fakt! Rozpoznanie źródła stresu i porozmawianie o tym z drugą osobą okazuje się niezwykle pomocne.

  • Zmiana diety - dorzuć do codziennego jadłospisu banany, ryby, ziarna zbóż, zioła bogate w witaminy, składniki odżywcze i tłuszcze proste.

  • Wczesne zasypianie - zamiast przesiadywania do późna, połóżmy się wcześniej do łóżka, regularność w zasypianiu pomoże zrelaksować mózg.

  • Pożytek z ćwiczeń - starajmy się trzymać formę, co również wpływa na zrelaksowanie. Ludziom o otwartych umysłach zalecamy jogę.

  • Bądź realistką - nie jesteś doskonała i nie możesz wziąć na swoje barki więcej obowiązków, niż jesteś w stanie wykonać. Naucz się ekonomicznej organizacji pracy i korzystania z pomocy innych osób.

  • Reklama

    Najlepsze tematy

    Reklama

    Strona główna INTERIA.PL

    Polecamy

    Rekomendacje