Matki górą!

Artykuł sponsorowany

Niedaleko pada jabłko od jabłoni - mówi powiedzenie, jednak czy dzieci znanych kobiet są równie medialne jak ich matki? „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował ranking medialności 10 wybranych par sławnych matek i córek. Na ich temat od początku roku opublikowano ponad 17 tys. informacji. 22 proc. przekazu dotyczyło Agaty Dudy - zwyciężczyni podsumowania.

Prezydentowa Polski zebrała w sumie 3,7 tys. publikacji w prasie, internecie i RTV. Jej córka, Kinga Duda, występowała w 0,9 tys. materiałów, co dało jej 9. miejsce w zestawieniu. Para zebrała razem 4,5 tys. doniesień, pokonując popularne aktorki Krystynę Jandę i Marię Seweryn, które pojawiły się w 3,3 tys. informacji. Założycielka "Teatru Polonia" i "Och-teatr" znalazła się na 2. miejscu w klasyfikacji indywidualnej (3,1 tys.), jednak jej córka cieszyła się mniejszym zainteresowaniem mediów, osiągając wynik 0,3 tys. publikacji, co dało jej 10. miejsce w podsumowaniu. Na 3. miejscu wystąpiła Paulina Holtz z wynikiem 2 tys. informacji, nie mając sobie równych wśród córek w tym zestawieniu. Jej medialność przyczyniła się do zdobycia 3. pozycji w zestawieniu par - Joanna Żółkowska zebrała 0,2 tys. materiałów.

Tuż za podium znalazła się dziennikarka Kinga Rusin, która pojawiła się w 1,6 tys. materiałów. Jej córka, Iga Lis, zajmująca się modelingiem znalazła się na 13. miejscu z wynikiem 0,2 tys. doniesień medialnych. Pierwszą piątkę podsumowania zamyka Grażyna Torbicka - 1, 3 tys.

Wykres 1. 20 znanych matek i ich córek – kolejno wg liczby publikacji; 1 stycznia – 15 maja 2016 r. (prasa, Internet, RTV)
Wykres 1. 20 znanych matek i ich córek – kolejno wg liczby publikacji; 1 stycznia – 15 maja 2016 r. (prasa, Internet, RTV).

Krystyna Janda gwiazdą okładek

W analizowanym okresie najchętniej wybieraną osobą na jedynki prasowe okazała się Krystyna Janda. Aktorka pojawiła się na 49 pierwszych stronach. O włos przegrała z nią Agata Duda, która zebrała 48 okładek. Na trzecim miejscu znalazły się ex aequo Beata Tyszkiewicz i Kinga Duda - po 23 jedynki. W Top 10 uplasowały się również: Grażyna Torbicka (22), Kinga Rusin (19), Jolanta Kwaśniewska (10), Weronika Rosati (9), Krystyna Loska (8), Paulina Holtz (5) i Joanna Zółkowska (4).

- W przypadku Krystyny Jandy publikacje prasowe miały największy udział w przekazie. Wynosił on ponad 19 proc. Aktorka najczęściej gościła na łamach "Gazety Wyborczej - Warszawa" oraz "Gazety Wyborczej - Łódź" - komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Wykres 2. Top 10 znanych matek i córek – kolejno wg liczby wystąpień na okładkach prasowych; 1 stycznia – 15 maja 2016 r.
Wykres 2. Top 10 znanych matek i córek – kolejno wg liczby wystąpień na okładkach prasowych; 1 stycznia – 15 maja 2016 r..

Matki i córki zdominowały media ogólnopolskie

Publikacje na temat Agaty Dudy miały największy zasięg. Informacje na jej temat mogły wygenerować dotarcie na poziomie 4,3 mld potencjalnych kontaktów z odbiorcami. Ponad połowę mniejszy wynik osiągnęły materiały dotyczące Krystyny Jandy oraz Kingi Rusin - 2,1 mld. Analitycy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" podliczyli, że z informacjami na temat Grażyny Torbickiej mogło mieć styczność 1,6 mld odbiorców, a o 0,2 mld mniej - Weroniki Rosati. 

Wykres 3. Mapa benchmarkingowa* – Top 10 znanych matek i córek; 1 stycznia – 15 maja 2016 (prasa, Internet)
Wykres 3. Mapa benchmarkingowa* – Top 10 znanych matek i córek; 1 stycznia – 15 maja 2016 (prasa, Internet).

Wykres 3. Mapa benchmarkingowa* - Top 10 znanych matek i córek; 1 stycznia - 15 maja 2016 (prasa, Internet)

Biorąc pod uwagę pary matka-córka, w zdecydowanej większości w przekazie dominowały media ogólnopolskie. W przypadku Agaty Dudy i Kingi Dudy udział ten wynosił aż 73 proc., Krystyny Jandy i Marii Seweryn - 60 proc. Odwrotne proporcje odnotowano w przypadku Joanny Żółkowskiej i Pauliny Holtz - 81 proc. doniesień należało do mediów regionalnych, co znalazło odzwierciedlenie w wyniku dotarcia informacji, które wyniosło odpowiednio 0,09 mld oraz 0,3 mld potencjalnych kontaktów informacji z odbiorcami.

W podsumowaniu wartości materiałów, wyrażonej ekwiwalentem reklamowym zwyciężyła Agata Duda - 50,2 mln zł przed Krystyną Jandą - 43,6 mln zł oraz Kingą Rusin - 30,8 mln zł.

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych podmiotów z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.

.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas