Projektanci Paprocki&Brzozowski polecają pomoc innym

Artykuł sponsorowany

Łatwiej jest pomagać potrzebującym, jeżeli w realizację projektu zaangażują się dwie znane marki. Dlatego projektanci Paprocki&Brzozowski wspólnie z siecią sklepów Biedronka stworzyli produkt, który ma na celu wsparcie idei dawstwa szpiku i komórek macierzystych oraz rejestrację potencjalnych dawców. Projektanci w ramach akcji polecają koce, które od 6 lutego będą dostępne tylko w sklepach sieci Biedronka. Jest to propozycja na walentynkowy prezent. O szczegółach projektu opowiadają Mariusz Brzozowski i Marcin Paprocki.

Paprock i& Brzozowski
Paprock i& Brzozowski.

W 2012 roku zarejestrowaliście się jako potencjalni dawcy szpiku kostnego w bazie Fundacji DKMS, która szuka dawcy dla każdego pacjenta potrzebującego przeszczepienia szpiku lub komórek macierzystych. Co Was zmotywowało do podjęcia tej decyzji?

Mariusz Brzozowski: Dostajemy dużo mailowych próśb o pomoc od osób chorych na białaczkę czy raka. Są to prośby zarówno dotyczące małych dzieci, jak i dorosłych. Niestety nie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim. Prośby te zmotywowały nas do zastanowienia się, jak możemy pomóc tym osobom na większą skalę. Uznaliśmy, że rejestracja w bazie potencjalnych dawców będzie naszym darem dla innych ludzi. Dzięki niej mamy szansę dać drugiej osobie coś najważniejszego - zdrowie a nawet życie.

Pretekstem do rejestracji było także zaproszenie od Agnieszki Jastrzębskiej (przyp. red.: redaktor naczelna dwutygodnika "Gala") do wzięcia udziału w Dniu Dawcy Szpiku. W momencie podejmowania tej decyzji byliśmy bardzo szczęśliwi, że możemy ofiarować coś od siebie. Świadomość, że mój gest może się przydać jest naprawdę budująca.

Czy od początku zdawaliście sobie sprawę jak ważną decyzję podejmujecie i jakie mogą być jej konsekwencje?

Marcin Paprocki: Rejestracja to wstęp do tego co może wydarzyć się potem. Zastanawialiśmy się, czy okaże się, że mamy genetycznego bliźniaka i możemy mu pomóc. Oczywiście tak byłoby najlepiej. W momencie rejestracji mieliśmy obawy, ale wynikały one z braku wiedzy, jak ostatecznie wygląda pobranie szpiku czy komórek macierzystych. Nie znaliśmy technicznych szczegółów przeszczepień i to wywoływało nasz lęk.

Koce zaprojektowane przez Papcrocki & Brzozowski
Koce zaprojektowane przez Papcrocki & Brzozowski.

Obecnie wspólnie z siecią sklepów Biedronka polecacie zakup bliskim walentynkowych koców. Skąd pomysł na współpracę dwóch dużych marek, ale reprezentujących różne branże?

Mariusz Brzozowski: Mamy wspólny cel i to nas połączyło. Najważniejsze jest to, że chcemy pomagać innym, rodzaj działalności jaki prowadzimy ma drugorzędne znaczenie. Chcieliśmy zrobić coś nie za pomocą ubrań, z którymi jesteśmy kojarzeni, ale stworzyć rzecz uniwersalną. Stąd pomysł na mini kolekcję koców, dzięki której możemy wesprzeć działania Fundacji DKMS.

Marcin Paprocki: Obie firmy chciały pomóc, więc zdecydowaliśmy się na wspólną akcję. My działamy na rynku ekskluzywnych produktów, ale mamy w ofercie także bardziej dostępne kolekcje. Biedronka natomiast jest największą siecią handlową w Polsce, ma więc możliwość dotarcia do wielu ludzi. Postanowiliśmy wykorzystać potencjał obu marek, aby wspomóc Fundację DKMS.

Jaki cel przyświeca akcji?

Marcin Paprocki: Poprzez polecanie wręczania koców ważnym dla nas osobom, chcemy szerzyć ideę dawstwa szpiku oraz rejestracji potencjalnych dawców. Koce posiadają banderole z informacjami o działalności Fundacji DKMS, stąd każdy może dowiedzieć się o ich misji.

Dlaczego do promocji szczytnego celu jakim jest rejestracja dawców szpiku wybraliście Walentynki?

Mariusz Brzozowski: Walentynki mają komercyjny wydźwięk - kupujemy upominki drugiej połówce. My chcemy zmienić ich wymiar tak, aby ludzie 14 lutego okazywali miłość nie tylko bliskim, ale wszystkim ludziom poprzez właśnie rejestrację w bazie szpiku. Nie czekajmy z pomocą, aż choroba zaatakuje osoby z naszego otoczeniu, ale już teraz dokonajmy rejestracji, niech Walentynki staną się do tego pretekstem.

Jak wyglądała Wasza współpraca z siecią sklepów Biedronka? Czy mieliście wpływ na wygląd i jakość koców?

Marcin Paprocki: Braliśmy czynny udział w ich powstawaniu w biurze projektowym współpracującym z Biedronką. Do nas należał m.in. wybór wzorów, czuwaliśmy także nad produkcją.

Mariusz Brzozowski: Od początku mieliśmy gwarancję, że będą one dobrej jakości. Firma, która jest ich producentem może pochwalić się światowymi certyfikatami jakości. Koce posiadają Certyfikat Oeko-Tex® Standard 100, który jest wiodącym w świecie znakiem bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych.

Jak Waszym zdaniem można przekonać Polaków, by rejestrowali się jako potencjalni dawcy szpiku i komórek macierzystych?

Marcin Paprocki: Trzeba mówić o tym problemie i edukować. Wiele dobrego robi także udział celebrytów, np. dzięki zaangażowaniu się Doroty Rabczewskiej zrobiło się bardzo głośno o potrzebie rejestracji. A o to właśnie chodzi, aby jak najwięcej osób dowiedziało się, że każdy może pomóc chorym na raka krwi.

Fundacja DKMS Baza Dawców Komórek Macierzystych działa w Polsce od 2008 roku. Misją Fundacji jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta potrzebującego przeszczepienia komórek macierzystych. W ciągu pięciu lat w bazie Fundacji zarejestrowało się ponad 430 000 osób, a ponad 900 z nich oddało cząstkę siebie potrzebującym. Rejestracji można dokonać poprzez stronę www.dkms.pl.

Marcin Paprocki, Mariusz Brzozowski - absolwenci Wydziału Tkaniny i Ubioru Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Od 2000 roku tworzą duet Paprocki&Brzozowski. Po kolekcji dyplomowej w 2002 roku, zadebiutowali pierwszą autorską kolekcją w Warszawie w 2003, dzięki której zostali uznani Projektantami Roku 2004 przez miesięcznik ELLE. Od tej pory projekty z metką Paprocki&Brzozowski kojarzone są z oryginalnymi pomysłami, zaskakują niebanalną konstrukcją, detalem i tkaninami. Projektanci mają na swoim koncie również nagrodę Stowarzyszenia Promowania Młodych Europejskich Talentów PROMETA-Kraków, Złotą Nitkę przyznaną w konkursie ZŁOTA NITKA w Łodzi, tytuł Osobowość w Modzie i w Sztuce zdobyty podczas piątej edycji gali MODA I SZTUKA we Wrocławiu. W 2008 roku Marcin i Mariusz otrzymali Honorową Złotą Nitkę przyznaną przez MIĘDZYNARODOWE TARGI ŁÓDZKIE oraz ponowny tytuł Projektantów Roku 2008 przyznany przez czytelniczki magazynu ELLE.

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem największej sieci detalicznej w Polsce Biedronka, mającej blisko 2400 sklepów w blisko 900 miejscowościach. Pracując z ponad pięciuset polskimi producentami Biedronka, oferuje starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, codziennie w niskich cenach, a także bliskość sklepów. Firma zatrudnia ponad 45 000 pracowników. Od 1995 r. spółka zainwestowała w Polsce ponad 10 mld zł. Biedronka jest jedną z najpopularniejszych polskich marek - została pięciokrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands, zajmuje też 3. miejsce w rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika "Rzeczpospolita".

To nie pierwszy raz kiedy sieć sklepów Biedronka wpiera działania DKMS. W 2009 roku wspólnie zostały zorganizowane Dni Dawcy w czterech oddziałach firmy oraz akcja rejestracji potencjalnych dawców przez internet wśród pracowników i klientów. Akcja dedykowana była córce pracownika Jeronimo Martins w Portugalii, Marcie, pracownicy Jeronimo Martins Polska oraz wszystkim innych potrzebujących przeszczepienia szpiku lub komórek macierzystych od niespokrewnionego dawcy. W sumie, w trakcie trwania akcji udało się zarejestrować około 300 osób wśród pracowników firmy, a około 1000 osób dokonało rejestracji drogą internetową.

.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas