Gdy maluch jest uczulony na leki

Martwię się, bo moja półtoraroczna córka dostała uczulenia po zwykłym paracetamolu. Na jakie inne leki musimy jeszcze uważać?

Niekorzystna reakcja na lekarstwo wcale nie musi oznaczać uczulenia. Czasem są to silne niepożądane objawy, o których producent leku uprzedza w ulotce informacyjnej dołączonej do opakowania. Mogą one wynikać ze szczególnej wrażliwości organizmu na dany środek lub z niewłaściwego obliczenia dawki leku dla dziecka.

Reklama

Czasami malec dostaje np. wysypki, bo bierze właśnie inny lek, którego nie można stosować jednocześnie z tym przepisanym przez lekarza. O dolegliwościach trzeba poinformować lekarza opiekującego się dzieckiem.

Klasyczne uczulenia na leki, takie jak wsypka, kaszel lub duszności, a w ciężkich przypadkach obrzęk dróg oddechowych i twarzy, a nawet zapaść, zwykle zdarzają się po podaniu antybiotyków, zwłaszcza w zastrzyku. Jeśli kiedykolwiek zdarzy się, że dziecko źle zareaguje na antybiotyk, przy kolejnym stosowaniu leków z tej grupy koniecznie trzeba o tym powiedzieć lekarzowi.

Dowiedz się więcej na temat: reakcja | maluch | uczulenia | leki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje