Znowu będę szczupła

Marzysz o tym, aby jak najszybciej po urodzeniu dziecka odzyskać smukłą sylwetkę? To prostsze niż ci się wydaje. Wystarczy przestrzegać paru zasad.

Kilka tygodni przed rozwiązaniem większość przyszłych mam ma już dosyć wielkiego brzucha i noszenia obszernych ubrań. Cieszą się na samą myśl o tym, że wyjdą ze szpitala w ulubionych, dopasowanych dżinsach. Ale nic z tego. Prawie wszystkie kobiety opuszczają porodówkę

Reklama

w elastycznych dresach, ponieważ powrót do wymarzonej formy wymaga czasu. Podpowiadamy, czego unikać i co robić, aby jak najszybciej zrzucić zbędne kilogramy.

1. OBJADANIE SIĘ WARZYWAMI

Choć jarzyny są zdrowe i niskokaloryczne, jedzenie ich w zbyt dużej ilości sprawia, że żołądek zwiększa swoją objętość.

2. OWOCE ZAMIAST OBIADU

Trudno się nimi nasycić, nawet gdy zje się ich tyle, że żołądek jest wypełniony. To dlatego, że fruktoza (cukier zawarty w owocach) wolniej daje sygnał do mózgu, że już jesteśmy syci.

3. KASZA I RYŻ NA KOLACJĘ

Produkty bogate w węglowodany są niepotrzebne wyciszającemu się organizmowi. Zamiast nich przed snem zjedz coś lekkiego, np. rybę z warzywami albo sałatkę z tuńczykiem lub z kurczakiem.

4. SŁODKIE PRZEKĄSKI

300 kcal pochodzących z batona odkłada się w znacznie większym stopniu niż tyle samo kalorii pochodzących z węglowodanów złożonych (kaszy, ryżu, ciemnego pieczywa, warzyw), białka i tłuszczu.

5. KAWA I MOCNA HERBATA

Napoje zawierające kofeinę usuwają wodę z organizmu, zamiast mu jej dostarczać. Dlatego jeśli w ciągu dnia wypijasz dwa kubki kawy, trzy kubki herbaty i dwa kubki wody, to bilans spożytej wody wynosi minus trzy kubki.

6. POPIJANIE POSIŁKÓW

Gdy co kilka kęsów wypijasz łyk wody lub napoju, jesz więcej i gorzej trawisz, bo "ubijasz" jedzenie, a zarazem rozcieńczasz soki trawienne. Lepiej wypij szklankę wody kilka minut przed posiłkiem. Zaspokoisz pragnienie i szybciej poczujesz się syta.

7. GOTOWE SOKI OWOCOWE

Unikaj tych z kartonu, bo zawierają dużo cukru. Zastąp je świeżo wyciśniętymi sokami lub owocami - mają mniej kalorii i lepiej wypełniają żołądek.

8. NAPOJE GAZOWANE

Są niezdrowe, bo zawierają dużo cukru, sztucznych barwników, konserwantów i dwutlenku węgla, który może powodować wzdęcia. Dostarczają organizmowi tzw. pustych kalorii, które nie sprzyjają chudnięciu.

9. SŁODZIKI

Zawierają tak wiele składników chemicznych, że organizm, zamiast zająć się spalaniem tkanki tłuszczowej, koncentruje się na pozbywaniu się szkodliwych substancji.

10. TŁUSTE POTRAWY

Unikaj frytek smażonych w głębokim tłuszczu, pizzy, zapiekanek z dużą ilością żółtego sera, parówek, smażonego mięsa, duszonych warzyw oraz zawiesistych sosów. Zamiast nich jedz potrawy gotowane, najlepiej na parze, i pieczone w folii (np. na grillu). Wybieraj też produkty typu light, np. chude przetwory mleczne. A tłuszcze zwierzęce częściowo zastąp roślinnymi, najlepiej oliwą z oliwek.

Dowiedz się więcej na temat: jedzenie | wody | żołądek

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje