Reklama

LEGO. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków

Marka. Klocek. System konstrukcyjny. Wspólnota. Oto cztery filary jednej z najbardziej znanych firm na świecie. Firmy, która niezmiennie od ponad 8 dekad pobudza wyobraźnię dzieci i dorosłych. Oto historia LEGO - idei, która musiała narodzić się na nowo.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co stoi za sukcesem jednej z najpopularniejszych zabawek twojego dzieciństwa? A może nadal jesteś pasjonatem konstruowania i poszerzania swojej kreatywności? To niezwykłe studium przypadku odkrywa wszystkie tajemnice sukcesu marki LEGO.

Dziś Lego to znakomicie działająca korporacja odnosząca sukcesy na całym globie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w 1978 roku losy tego niezwykłego przedsiębiorstwa mogły się potoczyć zupełnie inaczej. W tym właśnie roku stery w firmie przejął młody idealista i wnuk założyciela Lego - Kjeld Kirk Kristiansen.

Reklama

Na ponad 300 stronach poznajemy największych managerów i dyrektorów finansowych drugiej połowy XX wieku, z których każdy próbował złamać i zrozumieć istotę najsłynniejszego klocka wszech czasów. Jesteśmy świadkami dramatycznych decyzji i wypadków, które zaprowadziły ten duński skarb narodowy na skraj sprzedaży i upadku. Wreszcie poznajemy Jørgena Viga Knudstorpa, który postanowił na nowo rozbudzić ducha LEGO i zataczając ogromne koło przywrócić w pewnym sensie wartości, które wyznawał Kjeld Kirk Kristiansen, a które są do dziś tak drogie wszystkim wielbicielom tej cudownej zabawki.

Autorem książki jest Niels Lunde, redaktor naczelny duńskiej gazety biznesowej Børsen, który przeprowadził ponad sto wywiadów z kluczowymi postaciami w firmie Lego i poza nią. 

-To fascynująca lektura nie tylko dla fanów marki ciekawych tego, jak ich ulubiona firma zdobyła pozycję i uznanie, jakimi cieszy się dzisiaj, ale także wnikliwa analiza uwarunkowań ekonomicznych, różnych stylów zarządzania i często wykluczających się wizji rozwoju, które były udziałem kolejnych dyrektorów generalnych Lego. To ich doświadczenia, koncepcje i zmieniające się podejście do tego, czym właściwie jest firma Lego, a także ich zmagania z zarządem firmy sprawiły, że duński producent zabawek kilkukrotnie przebył drogę od rynkowego potentata do firmy o włos od upadku - i z powrotem. Słynna już "kuracja Knudstorpa" wyprowadziła firmę ze strat ku rekordowym zyskom. Do dziś Lego jest obiektem analiz i inspiracją dla niejednego lidera - i nigdzie nie opisano go tak drobiazgowo jak w tej właśnie książce. Paweł "Sariel" Kmieć, AFOL, Yotuber.

O autorze

Niels Lunde (ur. 1962) jest magistrem nauk politycznych. Przez ponad 20 lat był wnikliwym obserwatorem i komentatorem biznesowym, pracując dla Duńskiego Związku Pracodawców jako redaktor biznesowy, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający w gazecie Berlingske Tidende oraz jako komentator biznesowy w gazecie Politiken. 

Lunde napisał wiele książek na temat zarządzania i biznesu - jego ostatnią książką jest uznana przez krytyków biografia "Mr Møller’s New Man" (tytuł oryginalny) oraz "100 najlepszych menedżerów - przewodnik po duńskim życiu biznesowym".

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Lego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy