Reklama

Popołudniowe drzemki służą dzieciom w wieku szkolnym

Dzieci w wieku szkolnym, które co najmniej trzy razy w tygodniu ucinają sobie popołudniowe drzemki, są szczęśliwsze, inteligentniejsze, sprawiają mniej problemów i lepiej radzą sobie w szkole – czytamy na łamach czasopisma „Sleep”.

Naukowcy z Uniwersytetu Pensylwanii i Uniwersytetu Kalifornijskiego (USA) zebrali dane dotyczące nawyków sennych, funkcjonowania psychologicznego oraz cech fizycznych od około 3 tys. dzieci w wieku od 10 do 12 lat (4-6 klasa szkoły podstawowej).

Doszli do wniosku, że mali badani, którzy co najmniej trzy razy w tygodniu spali po południu od 30 do 60 minut, charakteryzowali się wyższym poziomem szczęścia, samokontroli i wytrwałości, a także osiągali wyższe wyniki na skali inteligencji i przejawiali mniej problemów z zachowaniem. Ponadto uczniowie ci ewidentnie lepiej radzili sobie w szkole.

Reklama

- U dzieci, które drzemały trzy lub więcej razy w tygodniu, obserwowano 7,6 proc. wzrost osiągnięć akademickich w szóstej klasie - komentuje dr Adrian Raine, jeden z autorów pracy.

Chociaż badanie miało charakter korelacyjny, jego wyniki sugerują, że drzemki mogą wywierać korzystny wpływ na funkcjonowanie dzieci i nastolatków, a na pewno eliminować niedobory snu i zmniejszać ilość czasu spędzanego przed ekranem komputerów i telewizorów.



INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: drzemka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy