Reklama

Zbudujmy świat na nowo

Producent najsłynniejszych klocków na świecie rozpoczął kampanię "LEGO. Rebuild the World". O tym jakie są jej cele rozmawiamy z Beatą Kucejko, Marketing Director w LEGO Polska.

Adam Wieczorek, Interia: Jaki jest główny cel kampanii "LEGO. Rebuild the World"?

Beata Kucejko, Marketing Director w LEGO Polska: Głównym celem jest zwrócenie uwagi na to, jak istotna w dzisiejszym świecie jest kreatywność. Światowe Forum Ekonomiczne przeprowadziło badania na temat przyszłości zatrudnienia i sformułowało wnioski płynące z ich wyników. Kreatywne rozwiązywanie problemów umieszczono wśród trzech najważniejszych umiejętności, których od 2020 roku będzie oczekiwał rynek pracy. Ta cecha jest i będzie niezwykle przydatna, biorąc pod uwagę, jak dynamicznie zmienia się rzeczywistość i to w sposób trudny do przewidzenia czy zaplanowania. Z badań ŚFE wynika, że 65 proc. zawodów, które będą wykonywać dzisiejsze przedszkolaki, jeszcze nie powstało. W Grupie LEGO chcemy pokazać, że jeśli pracujesz nad rozwojem kreatywności i pozwalasz dzieciom na twórczą zabawę, to dużo łatwiej poradzą sobie z wyzwaniami, jakie staną przed nimi w dorosłym życiu. Kampania "LEGO. Rebuild the World" skupia się na przyszłości i na pokazaniu, jak ważna jest zabawa - w życiu dziecka i całej rodziny. Dzięki zabawie uczymy się rozwiązywać problemy, myśleć krytycznie, być innowacyjnym, komunikować się i współpracować z innymi, wyciągamy wnioski z błędów, zwiększamy kreatywność i tym samym pewność siebie. To może być zabawa klockami LEGO, odgrywanie ról, czy zabawa na świeżym powietrzu. 

Reklama

To wszystko mieści się w pojęciu "LEGO. Rebuild the World"?

- Tak. To zachęta do odrzucenia instrukcji i uwolnienia wyobraźni. Buduj, zmieniaj, popsuj, napraw, stwórz coś nowego i przede wszystkim miej z tego satysfakcję. Dzięki temu otwieramy głowę na nowe pomysły. "LEGO. Rebuild the World" to pierwszy program, który wprowadzamy z myślą o długofalowych skutkach. Będziemy o tym opowiadać długo, bo jesteśmy przekonani, że jest niewyczerpanym źródłem inspiracji. Kreatywność jest ważna nie tylko dla dzieci, ale też dla dorosłych. Wielu z dorosłych nigdy z klocków LEGO nie wyrasta i chętnie włącza się w budowanie z dziećmi. Nawet jeśli pogubimy instrukcje i pudełka, nie mamy problemu, aby stworzyć coś nieprzewidzianego i prosto z naszej wyobraźni. Zaczynając od prostego klocka otwieramy się na świat nieograniczonych możliwości, a poza ukończonym modelem mamy wartości bezcenne: czas wspólnie spędzony z dzieckiem, jego radość i dumę. 

A jak wygląda idealna przyszłość według LEGO? Jakie umiejętności powinny posiadać dzisiejsze dzieci?

- Staramy się podkreślać, że ważne jest łączenie wielu umiejętności. Matematyka, inżynieria czy logiczne myślenie są niezwykle istotne, ale równie ważne są umiejętności miękkie. Do niedawna były trochę niedoceniane, ale ich rola rośnie i wiemy, że w przyszłości będzie coraz większa. Jeśli nie popracujemy nad nimi teraz, nie nauczymy dziecka rozwiązywania problemów, współpracy w grupie, radzenia sobie z porażkami, myślenia krytycznego, elastyczności i kreatywności, to będzie mu znacznie trudniej funkcjonować w dorosłym życiu. Myślę, że to bardzo ważna misja. Nie bez powodu mówimy, że Grupa LEGO dba o rozwój budowniczych jutra. Chcemy iść ręka w rękę z rodzicami, starając się wprowadzić na rynek nowe pokolenie, które poradzi sobie z wyzwaniami świata za 20 czy 30 lat. To prawdopodobnie nie będzie prosty świat, ale oni będą na niego lepiej przygotowani. 

Zatem kampania "LEGO. Rebuild the World" jest bliska wizji Kjelda Kirka Kristiansena, który chciał uczynić LEGO łącznikiem między pokoleniami.

Rodzina Kristiansenów od lat myśli w perspektywie wielopokoleniowej, troszcząc się o przyszłość dzieci i planety, na której żyjemy. To przekłada się na całą pracę i wizję Grupy LEGO. Mamy poczucie sprawczości i tego, że za słowami idą czyny. To nie tylko wspieranie dobrej zabawy, ale też dbałość o środowisko. Ograniczanie ilości paliw kopalnych używanych do produkcji, budowanie elektrowni wiatrowych, czy redukcja zużycia materiałów w opakowaniach to przejawy perspektywicznego myślenia. Ważnym wyzwaniem jest także zastąpienie plastiku, z którego powstają klocki, materiałem odnawialnym. Już teraz wszystkie zielone, roślinne elementy LEGO są z ekologicznego tworzywa z trzciny cukrowej. Do 2030 roku z odnawialnych surowców mają być produkowane wszystkie klocki LEGO. Staramy się ograniczać emisję szkodliwych substancji od procesów produkcyjnych po transport, bo chcemy, aby dzisiejsze dzieci żyły w świecie nadającym się do życia. 

W jaki sposób LEGO chce rozwijać kreatywność młodych ludzi?

Dostrzegamy, że współczesne dzieci potrzebują trochę innych bodźców niż było to kiedyś. Siłą rzeczy podążają w stronę świata wirtualnego i w nim chcą spędzać jak najwięcej czasu. Nie jesteśmy w stanie odwrócić tego globalnego trendu, ale możemy ukierunkowywać nasze dzieci i towarzyszyć im w tych aktywnościach. Zamiast pytać młodego człowieka, co jadł w szkole na obiad, warto porozmawiać, jak mu poszło w grze i dlaczego ją lubi. Rodzice powinni wiedzieć, w co gra jego dziecko, z jakimi bohaterami się utożsamia i co osiągnął w grze. W Grupie LEGO staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom dzieci, które oczekują nowych doświadczeń i zabawy, łączącej świat fizyczny i cyfrowy. Widzimy, że dla młodych ludzi przechodzenie między tymi środowiskami i łączenie ich z własną wyobraźnią odbywa się w naturalny, płynny sposób. Zresztą oni sami określają taką zabawę "płynną zabawą" (z ang. Fluid Play). Jednym z rozwiązań, które otwiera takie możliwości jest seria LEGO Hidden Side, w której dzieci mogą budować fizyczne modele z klocków LEGO, a potem za pomocą aplikacji przenieść się do rozszerzonej rzeczywistości, by wzbogacić wykreowany przez siebie świat. Wiele oczywiście zależy od rodziców, by pilnowali, aby dziecko nie spędzało zbyt dużo czasu w świecie wirtualnym. LEGO Hidden Side może być dobrym łącznikiem i między rodzicami a dziećmi i miedzy światem wirtualnym a realnym.

Mam wrażenie, że LEGO Hidden Side ma przewagę nad większością rozwiązań "rzeczywistości rozszerzonej", bo wymaga stałej interakcji również w świecie fizycznym.

- Tak. Żeby przenieść się do świata wirtualnego, trzeba najpierw zbudować modele z klocków LEGO, a potem zeskanować je za pomocą aplikacji. Modele i wirtualni bohaterowie ożywają w rozszerzonej rzeczywistości, a dzieci, jeśli chcą urozmaicić zabawę o kolejne miejsca, gdzie dzieje się akcja, np. w autobusie czy szkole, muszą wrócić do świata rzeczywistego i zbudować je z klocków LEGO. LEGO Hidden Side to nasza pierwsza linia produktowa zahaczająca o "rzeczywistość rozszerzoną", ale nie ostatnia. Chcemy rozbudowywać sferę łączącą świat rzeczywisty i wirtualny, bo dzieci nieuchronnie tam zmierzają. Pozostaniemy wierni klockom, ale będziemy też tam, gdzie są dzieci. 

- W czasach, gdy powstawała firma LEGO, zabawa była po prostu zajęciem wypełniającym dzieciom czas i nie przypisywano jej innej roli ani celów. Jednak odkrycia z zakresu psychologii pokazały, że budowanie i tworzenie ma niezwykle pozytywny i bardzo wszechstronny wpływ na rozwój młodych ludzi, pomaga im zdobyć umiejętności przydatne w dorosłym życiu. Umiejętności twarde w połączeniu z inteligencją emocjonalną i społeczną pomogą młodym ludziom odnaleźć się w przyszłości. Każde dziecko rodzi się z olbrzymim potencjałem kreatywności i powinniśmy umożliwiać jej dalszy rozwój, aby towarzyszyła nam przez całe życie. To jeden z najważniejszych celów kampanii "LEGO. Rebuild the World". 

Czy w ramach kampanii będziecie współpracować z polskimi twórcami czy ośrodkami kultury?

- Kampania jest prowadzona globalnie. Zapraszamy do udziału wyjątkowe osoby, które pokazują, jak wyobraźnia i kreatywności pomogły im w życiu i w karierze. Podczas inauguracji kampanii w Polsce zaprosiliśmy młodych artystów do zaprezentowania swoich prac, i by opowiedzieli o tym, jak ważna jest kreatywność. Będziemy organizować także eventy w popularnych miejscach, gdzie dzieci będą mogły puścić wodze fantazji i budować razem z nami. 


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy