Kochana piana

By zmienić łazienkę w prywatne spa, nie trzeba wiele. Wystarczy wolny wieczór, świeczka o zapachu wanilii, płyta z muzyką relaksacyjną i dużo piany. Rano obudzisz się jak nowo narodzona.

Nawet jeśli jesteś bardzo zmęczona i chciałabyś jak najszybciej wskoczyć do łóżka, nie rezygnuj z kąpieli na rzecz szybkiego prysznica. On co prawda świetnie odświeża i pobudza organizm, ale wieczorem lepiej się wyciszyć. Ciepła kąpiel nie tylko rozgrzewa, aktywizuje też system odpornościowy. Dlatego tradycyjnie zaleca się ją przy pierwszych oznakach przeziębienia.

Reklama

By zmienić łazienkę w prywatne spa, nie potrzeba wiele. Przygotuj miękki ręcznik, (najlepiej biały, bo pozbawiony barwników nie powoduje uczuleń), szlafrok i kapcie, wtedy także po kąpieli poczujesz przyjemne odprężenie. Zrezygnuj z górnego światła na rzecz aromatycznych świeczek, na przykład waniliowych (ich zapach dodaje energii) lub cytrusowych (orzeźwiają). Zapal je kilka minut wcześniej, żeby się rozgrzały.

Kąpiel to relaks także dla psychiki, dlatego tak bardzo liczy się nastrój. Włącz spokojną muzykę - relaksacyjną lub klasyczną, albo płytę z odgłosami natury. Do wody wsyp musujące kule kąpielowe, a jeśli chcesz poczuć się jak gwiazda - świeże płatki róż. Jeśli wybierzesz płyn lub mleczko do kąpieli, wlej je bezpośrednio pod strumień wody, uzyskasz najbardziej puchatą pianę. Wolisz olejek? Dodaj go, kiedy wanna się napełni (wtedy kosmetyk połączy się z wodą, nie osiadając na dnie). Olejki mają nie tylko walory aromaterapeutyczne - na przykład cyprysowy pomaga w walce z cellulitem, cytrynowy łagodzi katar i przeziębienia, a eukaliptusowy pobudza i odświeża. Zabawną alternatywą są kolorowe, pachnące zwierzątka (kupisz je w sieci Sephora, kosztują po 2 zł). Wrzucone do wanny po kilku minutach rozpuszczą się i zmiękczą wodę. Zadbaj koniecznie o właściwą temperaturę kąpieli, optymalna to 36-38 stopni, wyższa nie jest wskazana. Jeśli masz problemy z nadciśnieniem, sercem lub z naczynkami, woda powinna być nieco chłodniejsza. Nie przesadzaj też z długością kąpieli, idealna trwa nie dłużej niż 20 minut. W ciepłej wodzie rozluźniają się napięte mięśnie i poprawia się ukrwienie organizmu. By wzmocnić ten efekt, zrób sobie delikatny masaż myjką. Wykonuj go powoli kolistymi ruchami. Po kąpieli w wodzie z olejkami skóra nie potrzebuje dodatkowego nawilżania. Jeśli wybrałaś płyn lub mleczko, po kilku minutach od wyjścia z wody wmasuj w ciało balsam. Żeby dopełnić rytuału, wybierz kosmetyk o lekkiej konsystencji i pięknym aromacie, najlepiej z linii zapachowej twoich ulubionych perfum. Miłego wieczoru...

Więcej informacji znajdziesz w magazynie o gwiazdach Show - najnowszy numer już 10 listopada!

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje