× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Reklama

Szaszłyki

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Obojętnie z czego i jak powstają. Zawsze są efektowne...

Zdjęcie

/© Panthermedia
/© Panthermedia

Po gruzińsku z duszonymi warzywami

Składniki na 4 porcje: 300 g mięsa wieprzowego od szynki; 300 g udźca jagnięcego; sól i pieprz; 200 g słoniny; 2 papryki; 5 cebulek; 2 ząbki czosnku; olej; 2 łyżki musztardy; 1 liść laurowy; 5 ziaren ziela angielskiego; 2 pomidory; 1 bakłażan.

Reklama

1. Jagnięcinę i wieprzowinę myjemy i czyścimy z błon. Kroimy na mniejsze plastry, lekko zbijamy tłuczkiem. Mięso przyprawiamy solą i pieprzem. Słoninę kroimy w plastry, a jedną czerwoną paprykę w większą kostkę.

2. Trzy cebule drobno siekamy. Obrany czosnek przeciskamy przez praskę. Jagnięcinę nacieramy czosnkiem, dodajemy połowę posiekanej cebuli, skrapiamy olejem. Wieprzowinę nacieramy musztardą, doprawiamy tłuczonym zielem angielskim i liściem laurowym, dodajemy drugą połowę posiekanej cebuli. Zamarynowane mięsa odstawiamy na 3 godziny do lodówki.

3. Pozostałą cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę. Pomidory, drugą paprykę i obrany bakłażan kroimy na małe kawałki. Łyżkę oleju rozgrzewamy na patelni i dusimy na nim warzywa tak, aby były chrupiące. Doprawiamy solą i pieprzem.

4. Oba gatunki mięsa, plastry słoniny i kawałki papryki nakłuwamy na zmianę na szpadki. Pieczemy na grillu do przyrumienienia, podajemy z duszonymi warzywami.

Wartość odżywcza 1 porcji 638 kcal; Białko 12,2 g/Tłuszcz 18 g/Węglowodany 52,7 g

Z pieczarkami i ziemniakami

Składniki na 4 porcje: 1 kg mniejszych ziemniaków; 2 cebule; 1 czerwona papryka; 1 zielona papryka; 1cukinia; 200 g wędzonego boczku; 8 małych pieczarek; oliwa z oliwek; sól i pieprz do smaku.

1. Ziemniaki myjemy szczoteczką, suszymy i kroimy w talarki o grubości około 1 cm. Cebulę obieramy, paprykę i cukinię czyścimy. Cebulę kroimy na ćwiartki, paprykę w większą kostkę, cukinię w talarki. Pieczarki obieramy. Boczek kroimy na cienkie plasterki, które następnie zwijamy w ruloniki.

Zdjęcie

/© Panthermedia
/© Panthermedia
2. Na szpadki na zmianę nadziewamy ziemniaki, cebulę, papryki, cukinię, ruloniki z boczku i pieczarki. Szaszłyki skrapiamy oliwą, nacieramy solą i pieprzem. Owijamy folią aluminiową, brzegi dokładnie zamykamy, aby nie wyciekał sos, który powstanie podczas pieczenia.

3. Szaszłyki pieczemy na rozpalonym grillu około 30 minut. Po tym czasie ostrożnie rozchylamy folię i dopiekamy szaszłyki do chwili, gdy się przyrumienią.

Wartość odżywcza 1 porcji 394 kcal; Białko 4,2 g/Tłuszcz 23 g/Węglowodany 8,6 g

Cielęcy z papryką

Składniki na 4 porcje: 600 g udźca cielęcego; 1 łyżka przyprawy do grilla; 2 łyżki oleju; 2 kolorowe papryki; 2 większe cebule; 100 g boczku pokrojonego w plastry.

1. Udziec cielęcy czyścimy, myjemy i tniemy najpierw na plastry, a potem na mniejsze kawałki. W misce mieszamy olej z przyprawą do grilla. Do tak przygotowanej marynaty wkładamy mięso, obtaczamy w mieszance, odstawiamy na godzinę, aby nabrało sosu, aromatu i odpoczęło.

2. Papryki czyścimy, wycinamy gniazda nasienne i kroimy na dość duże kawałki. Cebulę obieramy i kroimy w talarki, a plastry boczku na połowy.

3. Na szpadki nakłuwamy na zmianę kawałki mięsa, papryki, cebuli i boczku. Szaszłyki smarujemy pozostałą marynatą i grillujemy przez 15 minut, obracając od czasu do czasu. Podajemy je z pieczywem lub z grillowanymi warzywami.

Wartość odżywcza 1 porcji 415 kcal; Białko 28,5 g/Tłuszcz 61 g/Węglowodany 0,3 g

Z indyka z porem

Składniki na 4 porcje: 600 g piersi indyka; 1 cytryna; 4 łyżki miodu; 2 łyżki sosu sojowego; 100 ml

oleju; 200 g pora; 2 cebulki; 1 zielona papryka; 1 marchewka; 4 pieczarki; 2 łyżki zielonych kiełków (rzodkiewka, soja); 2 łyżki nasion sezamu.

1. Mięso myjemy, suszymy, kroimy w długie paski. Z cytryny wyciskamy sok, mieszamy z miodem i sosem sojowym. Do marynaty wkładamy mięso i marynujemy przez 2 godziny.

2. Mięso wyjęte z marynaty nabijamy wzdłuż na szpadki. Na patelni rozgrzewamy połowę oleju, podsmażamy szaszłyczki z obu stron do przyrumienienia, wyjmujemy. Marynatę podgrzewamy i połową polewamy gotowe szaszłyczki.

3. Warzywa i grzyby czyścimy. Por, cebulki, paprykę i marchew kroimy w paseczki, pieczarki w grubsze plastry. Kiełki płuczemy. Rozgrzewamy pozostały olej, szybko podsmażamy na nim warzywa i grzyby, dodajemy kiełki i polewamy resztą marynaty. Szaszłyczki i warzywa posypujemy sezamem. Danie można podawać z ryżem ugotowanym na sypko.

Wartość odżywcza 1 porcji 466 kcal; Białko 15,5 g/Tłuszcz 11,8 g/Węglowodany 79,5 g

Artykuł pochodzi z kategorii: Mięsa

Rewia
Więcej na temat:szaszłyki

Zobacz również

  • Pizza z szynką i pomidorkami cherry

    Jeśli lubisz więcej sera, warto tuż przed końcem pieczenia posypać pizzę drobno startym parmezanem. Można też ułożyć cienkie wiórki parmezanu na gotowej już pizzy (ser nie straci wtedy smaku). więcej

  • Oceń tekst

    Ocen: 12

Reklama

Skomentuj artykuł: Szaszłyki

Przejdź do forum »

Wasze komentarze (1)

Dodaj komentarz
Świebodziczanin

~Świebodziczanin -

Pyszotka...

Reklama