Czas na koktajle warzywne

Przygotowane z młodych jarzyn dostarczą dużo błonnika, witamin, minerałów i sporą dawkę energii, za to zdecydowanie mniej kalorii niż napoje owocowe. Warto pić je na I lub II śniadanie.

1. Szpinakowy z ogórkiem. Pęczek młodego szpinaku opłucz, listki osusz, oderwij ogonki. Duży ogórek sałatkowy umyj, obierz, usuń pestki. Miąższ pokrój w kosteczkę. Szpinak zmiksuj z ogórkiem i 1/2 szkl. wody. Przypraw do smaku odrobiną soli oraz soku z cytryny. Jeśli lubisz, możesz dodać trochę czosnku przeciśniętego przez praskę.

Reklama

2. Pomidorowy z bazylią. Sparz 3-4 pomidory, obierz je ze skórki. Usuń pestki, miąższ pokrój na kawałki, wrzuć do malaksera. Obierz 2 łodygi selera naciowego, zetrzyj je na tarce i wrzuć do pomidorów. Dodaj listki z 1/2 pęczka bazylii i 1/2 szkl. wody, zmiksuj. Koktajl przypraw szczyptą białego pieprzu i ew. solą.

3. Karotkowy z imbirem. Obierz 2 marchewki i 1 kalarepkę. Warzywa zetrzyj, przełóż do malaksera, zmiksuj z 1/2 szkl. wody. Koktajl wymieszaj z łyżeczką startego imbiru. Przypraw odrobiną miodu.

4. Buraczany z chrzanem. Obierz i zetrzyj 2-3 buraczki. Dodaj 1/2 szklanki wody, 2 obrane i posiekane ząbki czosnku, 5 łyżek listków natki oraz łyżeczkę tartego chrzanu. Zmiksuj na gładko.


Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje