Energia na talerzu

Dlaczego warto jeść dynie.

1. Są tanie, smaczne i zdrowe. Doskonale urozmaicają jesienny jadłospis. Ich zalety docenią szczególnie alergicy oraz osoby na diecie odchudzającej.

Reklama

2. Miąższ i skórka dyniowatych to doskonałe źródło beta-karotenu, witaminy C, błonnika oraz kwasu foliowego. Cenne dla organizmu składniki uwalniają się jednak dopiero podczas pieczenia, duszenia czy gotowania warzyw.

3. Dynia doskonale nadaje się do mrożenia. Możesz przechowywać surowy, pokrojony w kosteczkę miąższ, lub spakowany w pojemniczki przecier z dyni.

4. Świeże dynie przechowuj w ciemnym i przewiewnym miejscu, w temp. 10-15°C nie dłużej niż 6 miesięcy. Pokrojone warzywo trzymaj w lodówce owinięte folią spożywczą. Zjedz w ciągu 5 dni.

5. Tłoczony na zimno zielonkawy olej z pestek dyni ma wysoką zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, soli mineralnych oraz witamin. Przechowuj go w chłodzie bez dostępu światła i nigdy nie podgrzewaj.

6. Szukaj w sklepach tych niewielkich, ważących do 20-30 dag lub zupełnie malutkich. Możesz je marynować, kisić jak ogórki, faszerować, zapiekać lub po prostu jeść na surowo, np. na kanapkach lub w sałatkach.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje