Koktajle na każdą pogodę

Czas na zdrowe, orzeźwiające napoje dla łasuchów małych i dużych.

Ananasowy z miętą

Reklama

Skład na 4 porcje: 1 ananas; 250 g truskawek, malin, poziomek lub i innych owocow sezonowych; 2 łyżki drobnego cukru; 50 ml syropu klonowego; sok z 1 cytryny; listki mięty do dekoracji.

• Ananas i truskawki, maliny, poziomki lub inne owoce sezonowe płuczemy i odsączamy. Z ananasa dużym ostrym nożem odkrawamy górę z liśćmi i dolną część. Następnie kroimy go w ćwiartki, z których najpierw wykrawamy zdrewniałą środkową część, a potem miąższ. Miąższ kroimy na plastry. Cztery plastry odkładamy do dekoracji.

• Pozostałe owoce wkładamy do miksera, dodajemy cukier i miksujemy na gładką masę, którą przelewamy do miski. Resztę ananasa miksujemy z syropem klonowym, z około 600 ml zimnej wody i sokiem z cytryny. Wlewamy do dzbanka.

• Masę z owoców i napój ananasowy wstawiamy do lodówki do wystudzenia. Zimną masę nakładamy do szklanek, a na nią wlewamy ananasowy napój. Szklanki ozdabiamy kawałkami owoców, liściem ananasa i miętą.

Wartość odżywcza 1 porcji 154 kcal, Białko 14,7 g/Tłuszcz 2,7 g/Węglowodany 86

Francuskie marzenie lodowe

Skład na 1 porcję: 125 g lodów waniliowych; 100 ml jogurtu naturalnego; 1 łyżeczka soku z cytryny; 1 łyżeczka cukru waniliowego; 4 gałązki czerwonej porzeczki; 1 gałka lodów waniliowych do wykończenia.

• Szklankę, w której będziemy podawać koktajl, wkładamy na kilka minut do zamrażalnika, aby się mocno schłodziła.

• Do kielicha miksera dajemy 125 g lodów waniliowych. Dodajemy jogurt naturalny, sok z cytryny i dosypujemy cukier. Całość miksujemy na najwyższych obrotach tak długo, aż powstanie jednolity krem.

• Czerwone porzeczki lub inne lubiane przez nas owoce sezonowe myjemy i odsączamy. Jeśli trzeba, odrywamy od gałązek czy szypułek. Kilka owoców odkładamy do dekoracji.

• Na dno zimnej szklanki wsypujemy owoce i zalewamy je waniliowym koktajlem. Na wierzch nakładamy gałkę lodów. Całość dekorujemy odłożonymi owocami. Jeśli deser podajemy dorosłym, można go polać ajerkoniakiem lub nalewką.

Wartość odżywcza jednej porcji 356 kcal, Białko 2,3 g/ Tłuszcz 12 g/Węglowodany 27 g

Różowy koktajl z truskawkami

Skład na 8 porcji: 1 kg truskawek, malin, poziomek itd.; sok z 1 cytryny; szklanka śmietanki kremówki; torebka cukru waniliowego; kubeczek jogurtu naturalnego; 2 szklanki kefiru; miód lipowy lub akacjowy do smaku.

• Truskawki lub inne owoce sezonowe dokładnie myjemy, odsączamy, ewentualnie usuwamy szypułki. Kilka sztuk odkładamy do dekoracji, resztę miksujemy z jogurtem i sokiem wyciśniętym z cytryny. Mieszamy z jogurtem, przyprawiamy do smaku miodem.

• Mocno schłodzoną śmietankę ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania stopniowo dodajemy cukier waniliowy. Mieszamy z koktajlem, rozlewamy do pucharków. Na koniec dekorujemy odłożonymi owocami. Deser podajemy schłodzony.

Wartość odżywcza jednej porcji 217 kcal, Białko 19,3 g/ Tłuszcz 26 g/Węglowodany 92 g

Malinowy z kostkami lodu

• Przebrane maliny wykładamy na sitko i płuczemy pod bieżącą, zimną wodą. Cztery wysokie szklanki koktajlowe wkładamy do zamrażalnika, żeby się dobrze schłodziły.

• Do elektrycznego miksera wlewamy jogurt, wsypujemy umyte i odsączone maliny, wlewamy

malinowy syrop, cukier, zalewamy mlekiem i miksujemy przez ok. dwie minuty na średnich obrotach.

• Z zamrażalnika wyjmujemy szklanki i natychmiast wlewamy do nich koktajl. Do każdej szklanki dodajemy kostkę lodu lub tłuczony lód i podajemy.

W ten sam sposób można przygotować koktajle z innych gatunków świeżych letnich owoców (jagody, poziomki, truskawki, jeżyny). W zimie można użyć owoców z puszki lub mrożonych, ale wtedy już nie trzeba dodawać lodu.

Wartość odżywcza 1 porcji 148 kcal, Białko 11,9g/Tłuszcz 16,2 g/Węglowodany 52 g

Dowiedz się więcej na temat: napoje | koktajl | owoce | przepisy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje