Przekąski light

Myślisz, że odchudzenie polega wyłącznie na wyrzeczeniach? Nie u Magdy Gessler. Oto przekąski i desery, dzięki którym zapomnisz, że rezygnujesz z kalorii!

Przyjęcie z mango i ogórkami

Reklama

Składniki: 1 mango, 1 limonka, 1 łyżka curry, szczypta kozieradki, mała garść liści melisy, suszone lub świeże chili, sól, 1 ogórek szklarniowy, 1 słoiczek kawioru czerwonego, 1 mała cebula dymka, 2 łyżki soku z pomarańczy, 1 opakowanie sera ricotta. Sos: awokado, likier Sambuca.

Obierz średnio dojrzałe mango i na krajalnicy skrój na plastry wzdłuż pestki miąższ. Przygotuj farsz: połowę ricotty zmieszaj ze skórką z limonki, łyżeczką soku z limonki, łyżeczką curry, kozieradką, połową lekko posiekanych liści melisy i solą. Plastry mango przekładaj serem, wierzch lasagne posyp suszonym chili. Drugą część ricotty wymieszaj z drobno posiekaną dymką, sokiem i otartą skórką z pomarańczy, pozostałymi liśćmi melisy i solą. Z ogórków wytnij tutki, wydrążając miąższ. W jego miejsce nałóż łyżeczką farsz z ricotty i na wierzch kawior. Przygotuj sos: miksuj 10 minut awokado (bez skóry i bez pestki) z 3 łyżkami Sambuki z dodatkiem wody mineralnej i szczypty soli.

Krwawa zielona Mary

Składniki: 2 pomidory malinowe, 6 truskawek, awokado, 1 łyżeczka soku z cytryny, 1 łyżka oliwy z oliwek, 1 łyżka octu jabłkowego, 1 łyżka cukru, 1 łyżka wody mineralnej.

Pomidory sparz wrzątkiem i obierz ze skóry. Pokrój i zmiksuj je razem z truskawkami, oliwą, octem i łyżeczką cukru na gładką pulpę. Awokado obierz i zmiksuj z sokiem z cytryny, resztą cukru, szczyptą soli i wodą mineralną. Sok pomidorowo-truskawkowy rozlej do kieliszków. Na wierzch wyłóż mus z awokado. Można też do soku pomidorowo -truskawkowego dodać pieprz, zielone tabasco i 50 ml napoju alkoholowego cachaça, lecz wtedy nie wolno dodawać do pomidorów oliwy z oliwek.

Szparagowy zagajnik

Składniki: 1 pęczek zielonych szparagów, 1 pęczek białych szparagów, połówka pomelo, 2 sztuki buraków, 1 zielona papryka, mały pęczek świeżego oregano, 1 pomarańcza, 4 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki białego octu winnego, 2 krople esencji azahar, 1 łyżeczka sosu sojowego.

Odetnij dolne końcówki szparagów i obieraczką obierz same końcówki (około 3 cm). Związane bawełnianą nitką szparagi włóż w pozycji pionowej do wrzącej osolonej wody, aby czubki były lekko zanurzone. Gotuj 4 minuty. Przełóż pęczki do miski z lodem i wodą, aby szparagi nie zmiękły zanadto. Paprykę umyj, natłuść oliwą i grilluj 15 minut w piekarniku. Wystudź, zdejmij skórę, która powinna lekko schodzić nacięta małym nożem, i pokrój na długie wstążki. Buraki ugotowane do miękkości pokrój na plastry, oddziel cząstki pomelo od błony i pokrusz. Szparagi pokrój na mniejsze kawałki. Wszystkie warzywa wymieszaj w salaterce. Przygotuj winegret: wyciśnij sok z pomarańczy, połącz z oliwą, octem, sosem sojowym i kroplą esencji kwiatu pomarańczy - azaharem. Trzepaczką mieszaj 3 minuty, aby sos zgęstniał. Sałatkę podawaj na półmisku, polaną sosem.

Pstrąg tęczowy wędzony

Składniki: 1 wędzony pstrąg tęczowy, 1 opakowanie pumpernikla, 1 duża czerwona papryka, 1 tubka chrzanu japońskiego wasabi, 2 liście kapusty włoskiej, pół pęczka szczypiorku.

Pieczywo pokrój na mniejsze porcje. Paprykę umyj, natłuść oliwą z oliwek, grilluj w piekarniku 15 minut. Obierz ze skóry i pokrój na małe prostokąty. Z pstrąga zdejmij delikatnie skórę i oddziel mięso od ości. Pokrój na kawałki wielkości pieczywa. Układaj pstrąga na kromkach pumpernikla i plastrach papryki, na wierzchu rozsmaruj odrobinę wasabi. Całość posyp siekanym szczypiorkiem. Kanapki zamiast na talerzykach można podawać na liściach kapusty.

Musujący sok z brzozy

Składniki: 1 litr soku z brzozy, parę łyżek miodu wrzosowego lub lawendowego, 0,7 l wina musującego prosecco lub cava.

Na dno kieliszków wlej po pół łyżeczki miodu, dopełnij kieliszki do połowy bardzo schłodzonym sokiem z brzozy. Otwórz hucznie wino musujące i energicznie rozlej do kieliszków. Jest to wspaniały akompaniament do nowalijkowych zielonych pikników na świeżym powietrzu. Zamiast miodu można użyć konfitury z fiołków.

Panna cotta śniadaniowa

Składniki: 1 l maślanki, 1 opakowanie malin, 2 łyżeczki miodu, 6 łyżek otrębów, 2 łyżeczki żelatyny.

Żelatynę wsyp do niewielkiej ilości zimnej wody, mieszaj trzepaczką, pozostaw na 10 minut i ponownie wymieszać nad kąpielą wodną, aby delikatnie podgrzać roztwór. Maliny zmiksuj na purée i oddziel pestki, przepuszczając maliny przez sito. Zmieszaj purée z maślanką, dodaj miód, otręby i żelatynę, porządnie wymieszaj i wylej do form. Zamiast maślanki można użyć chudego mleka, lecz wtedy należy zwiększyć dawkę żelatyny, otrębów i miodu. Do deseru można też wrzucać kawałki malin, banana, orzechów, siemienia lnianego, suszonych owoców czy suszonych kwiatów. Polewę robi się tak samo jak purée malinowe, dodając trochę domowego syropu cukrowego. Deser udekoruj fiołkami z ogródka.


Dowiedz się więcej na temat: gotowanie | Magda Gessler | przepisy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje