Śniadanie według gwiazd

W Dniu Zdrowego Śniadania przyjrzyjmy się, czym raczą się celebryci o poranku. Podpowiadamy, jak skomponować posiłek idealny.


Choć o ich posiłki często dba prywatny kucharz po konsultacji z dietetykiem, zdrowe śniadanie na miarę gwiazdy sami możemy przygotować w domu.

Reklama

Zastanawiasz się, dlaczego większość gwiazd ma idealną figurę i nieskazitelną skórę? W dużej mierze to zasługa odpowiednich nawyków żywieniowych. Dobrze skomponowane menu to gwarancja pięknego wyglądu i dobrego samopoczucia.

Zdrowe śniadanie to pierwsza zasada prawidłowego odżywiania. Dietetycy są zgodni, że to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia - ma pokrywać około 25 proc. dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Powinno być pożywne, ale jednocześnie lekkostrawne. A także zapewnić uczucie sytości na wiele godzin - uchroni  nas to przed podjadaniem między posiłkami, poprawi metabolizm i przemianę materii.

Co powinno znaleźć się na talerzu? Węglowodany, białko i tłuszcze w odpowiednich proporcjach, witaminy i składniki mineralne.

Gwiazdy często opowiadają o swoich upodobaniach kulinarnych. Gwyneth Paltrow często na pierwszy posiłek wybiera omlet z łososiem, awokado i kromką chleba bezglutenowego. Jennifer Lopez pije wysokobiałkowy koktajl, jednak jego skład pozostaje tajemnicą piosenkarki. Fergie natomiast stawia na odtłuszczony twaróg z plastrami pomidora.

W show-biznesie można znaleźć całą rzeszę fanek owsianki. To ona króluje na talerzach wielu gwiazd. Regularnie sięga po nią Julia Roberts, Beyonce, Jessica Alba czy Mel B. Jest doskonałym źródłem energii, a jednocześnie posiada niski indeks glikemiczny.

Jeżeli do jej przygotowania dorzucimy owoce  i orzechy będące dodatkowym, oprócz owsa, będzie źródłem błonnika owsianka, na wiele godzin zlikwiduje uczucie głodu i będzie doskonałym pełnowartościowym śniadaniem. Jak więc skomponować zdrowe i pełnowartościowe śniadanie, które nie będzie jednocześnie naszym dietetycznym wyrzutem sumienia?

Gotowe produkty takie jak owsianki to dobre rozwiązanie dla tych, którzy rano nie mają zwyczajnie czasu na stanie przy kuchni i nie lubią ryzykować spaleniem mleka w garnku. Owsianka na mleku dostarczy naszemu organizmowi także wapń, który wspomaga funkcjonowanie enzymów trawiennych, a bakterie jogurtowe usprawniają przyswajanie laktozy.

Sprawdź: Activia

materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje