Ciepła głód

Zazdrościmy sławnym ludziom popularności, urody, bogactwa, prestiżu. Najczęściej nie myślimy o tym, jaką ceną płacą za swoją sławę.

Piosenkarka Alicja Maj wydaje właśnie nową płytę, w związku z czym główne działania koncentruje na promocji swoich piosenek - zdjęcia na okładki, koncerty, spotkania z fanami, dyrektorami stacji radiowych. Uświadamia sobie nagle, że w tym całym zgiełku jest najzwyczajniej w świecie samotna. Kiedy wraca do pustego domu, nie ma się z kim podzielić radością czy smutkiem. Otaczają ją współpracownicy i fani, ale tak naprawdę nie ma przy sobie nikogo bliskiego.

Reklama

Samotność i pragnienie, by zaspokoić "ciepła głód" towarzyszy jej ze zdwojoną mocą od momentu kiedy jeden z kochanków przypadkowo uświadamia jej, że jest już kobietą dojrzałą ( albo brutalniej "starą d...") i w dodatku jedną z wielu, a w łóżku taką, jak inne.

W wyniku rozmaitych zbiegów okoliczności, na drodze Alicji staje jej pierwsza miłość Andrzej. Dziś uznany architekt, którego małżeństwo z dziennikarką popularnego tabloidu przeżywa właśnie kryzys. Spotkanie tych dwojga sprawia, że dawne uczucie odżywa. Jednak romans, który ich połączył staje się sprawą publiczną - Alicję śledzi paparazzo i każda schadzka zakochanych zostaje skrupulatnie sfotografowana.

Redaktorem naczelnym pisma, które zleciło śledzenie Alicji i jej kochanka jest... żona Andrzeja. O romansie męża dowiaduje się właśnie ze zdjęć, które zrobił jej fotograf.

"Ciepła głód" to obraz trzydziestolatków w wielkim mieście, pędzących za kolejnymi awansami i karierą. W pogoni za lepszą pracą, nowymi wyzwaniami zapomnieli jednak o dawnych ideałach, partnerach i własnych uczuciach. Dlatego, mimo nowych zdobyczy, lepszych samochodów i kolejnych zaliczonych partnerów, wciąż towarzyszy im "ciepła głód", samotność i niespełnienie.

To także książka o tym, jak bezwzględne są współczesne media, dążące za wszelką cenę do coraz wyższych słupków oglądalności. Liczy się przecież tylko liczba sprzedanych egzemplarzy.

Autorka nie szczędzi także artystów z pierwszych stron gazet, którzy za to, by znaleźć się na okładce są gotowi sprzedać własną prywatność. Za chwilę w blasku fleszy oddają własne szczęście.

To książka dla tych, którzy myślą, że show biznes wygląda tak, jak na okładkach popularnych dwutygodników.
AP
Katarzyna Błeszyńska
Ciepła głód
Wydawnictwo Marceli Szpak

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje