Wegetariański omlet z farszem warzywnym

Składniki na 2 porcje: 4 jajka, 2 strąki kolorowej papryki, 2-3 dymki ze szczypiorem, 10 dag fasolki szparagowej, 10 dag brokułów, 10 dag kalafiora, 1 marchewka, 2 łyżki mąki, 4 łyżki masła, 3 łyżki oliwy, zioła prowansalskie, sól, pieprz do smaku.

1. Warzywa, w zależności od rodzaju, czyścimy, obieramy, płuczemy.

Reklama

2. Brokuły i kalafior dzielimy na różyczki. Fasolkę kroimy na kawałki, marchewkę w zapałkę. Strąki papryki kroimy w kostkę, dymkę w piórka, a szczypior grubo siekamy.

3. W szerokim rondlu rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pokrojone warzywa (oprócz szczypioru). Smażymy 5 minut, stale mieszając. Dodajemy sól, pieprz i zioła prowansalskie. Podlewamy 2-3 łyżkami wody. Dusimy do miękkości. Posypujemy posiekanym szczypiorem.

4. W miseczce roztrzepujemy jajka, lekko solimy, wsypujemy przesianą przez sito mąkę i mieszamy na jednolitą masę bez grudek.

5. Na patelni rozgrzewamy połowę masła. Wlewamy połowę masy jajecznej. Poruszamy patelnią, aby masa równomiernie się rozlała. Gdy powierzchnia omletu zetnie się, natychmiast zsuwamy go na talerz. Okładamy połową warzyw, składamy na pół. Tak samo postępujemy z drugim omletem.

Wartość odżywcza 1 porcji 177 kcal, Białko 6,8 g/Tłuszcz 18 g/Węglowodany 12,7 g

Dowiedz się więcej na temat: pieprz | omlet | kuchnia | gotowanie | przepisy | warzywa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje