10 lat z Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

Przed nami 10-lecie Art&Fashion Forum. AFF, będący wyjątkowym na skalę światową połączeniem mody i sztuki, powstał z inicjatywy Grażyny Kulczyk i odbywa się od 2007 r. w stworzonym przez nią poznańskim Starym Browarze. Dziesiątej edycji wydarzenia przyświecać będzie hasło „Different = Irreplaceable”. Rolę kuratora wydarzenia objęło SHOWstudio Nicka Knighta z Londynu, a funkcję dyrektora artystycznego sprawuje W P Onak. Rekrutacja na warsztaty w ramach New School rusza już 1 września i potrwa do końca miesiąca.

10 lat z Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
10 lat z Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczykmateriały prasowemateriały prasowe

10-lecie Art & Fashion Forum

Art&Fashion Forum to otwarta platforma inspiracji i edukacji, eksperckich seminariów i kreatywnych warsztatów oraz spotkań z najbardziej wpływowymi ludźmi ze świata mody, mediów oraz nowych technologii. Projekt od samego początku adresowany jest do młodych i zdolnych ludzi, którzy swoje pomysły oraz talenty gotowi są rozwijać, nie bojąc się podejmowania na kolejnych etapach kariery odważnych decyzji biznesowych i życiowych. Wśród odnoszących sukcesy absolwentów AFF są m.in. Agata Bieleń, Anka Letycja Walicka, Jacob, Fashion PR Girl, Ewa Stępnowska, Elena Ciuprina, Robert Karger  i Hektor Świtalski, Magda Linke, Pat Guzik, Monika Czesak czy Łukasz Bliński. Przez te wszystkie lata zachęcała ich do tego twórczyni Art&Fashion Forum - Grażyna Kulczyk, pasjonatka sztuki oraz biznesowych innowacji. Nie inaczej będzie w tym roku.

Stary Browar w Poznaniu
Stary Browar w Poznaniu Jakub Wiitchen/ materiały prasowemateriały prasowe

"Lubię wyprzedzać rzeczywistość i realizować rzeczy, jakich jeszcze nie było. Dlatego stworzyłam Art&Fashion Forum. To jedyne wydarzenie w Polsce, które od 10 lat konsekwentnie inspiruje i edukuje młodych. Przez warsztaty i wykłady Open Univerisity przewinęły się tysiące ludzi. AFF gościł wizjonerów i ekspertów, mistrzów w swoich dziedzinach. Stał się nowoczesnym projektem społecznym, forum, które umożliwia wymianę kreatywnych i innowacyjnych myśli. Jestem dumna każdorazowo, kiedy słyszę, że kolejni absolwenci AFF dołączają do grona świetnie radzących sobie na konkurencyjnym i wymagającym międzynarodowym rynku i z sukcesem prowadzą własne biznesy. W tym roku zapraszam na kolejne spotkanie z kreatorami innowacyjnego świata mody i sztuki. Wierzę, że po raz kolejny będziemy trampoliną dla wielu pionierskich przedsięwzięć." - mówi Grażyna Kulczyk.

SHOWstudio Nicka Knighta kuratorem 10. edycji AFF

Tegoroczny kurator wydarzenia - SHOWstudio Nicka Knighta dołącza do grona największych ekspertów oraz mentorów z obszaru mody i sztuki, którzy uświetniali swoją obecnością poprzednie edycje AFF. Byli to m.in. Andrew Bolton (kurator Costume Institute w Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku), Scott Schumann (The Sartorialist), Jean Charles de Castelbajac (francuski kreator mody), Anja Rubik (supermodelka), Bradford Shellhammer (twórca fab.com) czy Barbara Hulanicki (założycielka kultowej marki BIBA w Londynie).  

Nick Knight to znany na skalę światową wizjoner obrazu, ikona w świecie sztuki, mody i nowych technologii. To dzięki niemu zobaczyliśmy pierwsze live streamingi z pokazów mody, to jemu zawdzięczamy wprowadzenie fashion video jako narzędzia komunikacji mody. Autor wielu międzynarodowych wystaw z pogranicza sztuki i mody. Stworzone przez niego SHOWstudio to wielokrotnie nagradzany, jedyny w swoim rodzaju koncept platformy on-line, która dzięki Nickowi nieustannie przesuwa granicę komunikacji w kategorii on-line fashion. Jak pisze Business of Fashion, to "świątynia ludzkiej kreatywności w Internecie".

Na co dzień z SHOWstudio Nicka Knighta związane są najbardziej rozpoznawalne ikony współczesnej mody: Kate Moss, Rick Owens, John Galliano, a także osobowości pop-kultury: Tracey Emin, Björk, Brad Pitt czy Lady Gaga.

Nick Knight
Nick Knightmateriały prasowemateriały prasowe

Pomysłodawcą oraz inicjatorem współpracy SHOWstudio Nicka Knighta z AFF jest W P Onak, twórca agencji kreatywnej OCR Creations, autor wielu filmów i reportaży modowych, któremu tak jak w ubiegłym roku powierzona została funkcja dyrektora artystycznego całego przedsięwzięcia.

"Different = Irreplaceable" - hasło przewodnie

Już w październiku (17-29.10) poznański Stary Browar, którego właścicielem od 2015 r. jest fundusz zarządzany przez Deutsche Asset Management, stanie się centrum kreatywnych warsztatów, ważnych debat, być może także i twórczych sporów. Organizatorzy przygotowali dla uczestników dwa panele dyskusyjne w ramach Open University, które odbędą się 29.10 - jeden poświęcony modzie, drugi sztuce. Moderatorami obu paneli będzie SHOWstudio. Zapis dyskusji zostanie udostępniony za pośrednictwem SHOWstudio.com, zyskując tym samym po raz pierwszy w historii AFF międzynarodowy zasięg on-line.

Inspiracją dla wszystkich uczestników oraz gości wydarzenia będzie hasło przewodnie "Different = Irreplaceable". "Hasło jubileuszowej, 10. edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk to apel, byśmy wszyscy docenili swoje wzajemne różnice i dążyli do przyszłości, w której ludzi ceni się za ich wyjątkowość i indywidualność - cechy, które moim zdaniem są tak wiele warte" - mówi Nick Knight.

Już wkrótce Organizatorzy przedstawią całościowy program wydarzenia, a oficjalna rekrutacja na warsztaty w ramach New School Art&Fashion Forum uruchomiona zostanie 1 września i potrwa do końca miesiąca.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas