Calvin Klein

Znany jako minimalista i mistrz koloru, ale także jako prowokator. Jego styl jest oszczędny, prosty i pozbawiony szczegółów, zaś jego reklamy - zwykle przesiąknięte erotyzmem. Calvin Klein wywarł ogromny wpływ nie tylko na modę amerykańską. Jego ubrania nosiły i noszą największe gwiazdy.

Calvin Klein przyszedł na świat w 1942 roku. 60-letni dziś Calvin Klein jest synem węgierskiego imigranta. Zaczął szkicować pierwsze projekty w wieku pięciu lat. Później poszedł do szkoły projektanckiej, gdzie jego talent jeszcze bardziej się rozwinął. Niedługo po jej skończeniu, jako 26-latek Calvin otworzył własną firmę pod nazwą "Calvin Klein". Aby rozkręcić interes, musiał pożyczyć sześć tysięcy dolarów. Firma "Calvin Klein" w latach 70. i 80. projektowała głównie odzież dżinsową. W 1980 roku w reklamach spodni CK występowała sławna aktorka Brooke Shields, wypowiadając przy tym słowa:"Wszyscy wiecie, co się dzieje pomiędzy mną, a moim Calvinem. Nic." Pozycję prowokatora Klein umocnił sobie reklamą swoich pierwszych perfum "Obsession" oraz reklamą męskich bokserek. W filmach reklamowych Kleina występowało wiele znanych osób. W 1992 roku kolekcję pociągającej bielizny CK reklamowała ulubiona modelka projektanta - Kate Moss. To jemy zawdzięcza swą sławę.

Reklama

Zaprojektowane przez Kleina ubrania są sportowe, wygodne, a przy tym zawsze w nienagannym kroju i z najwyższego gatunku tkanin. Projektant tworzy modę uniseks. Jego T-shirty i dżinsy mogą wkładać zarówno kobiety jak i mężczyźni. Nawet te same perfumy - "Contradiction", "CK-One", wspomniane już "Obsession", "Eternity" i "Escape" - dobrze pachną i na paniach, i na panach. Są one przedmiotem pożądania dla wielu osób, podobnie jak zegarki czy też bielizna.

Ostatnio świat mody i nie tylko obiegał informacja, że Calvin Klein za 430 milionów dolarów sprzedał swoje imperium koncernowi Phillips-Van Heusen. Projektant bynajmniej nie przechodzi na emeryturę. Pieniądze ze sprzedaży zamierza przeznaczyć do ekspansji na rynki europejski i azjatycki.

Calvin nadal będzie ważną postacią, z której opinią trzeba będzie się liczyć. Poza tym umowa sprzedaży nie dotyczyła dżinsów i bielizny. Te produkty najprawdopodobniej posłużą Kleinowi do ekspansji na rynkach europejskim i azjatyckim. - Teraz chcę się rozrastać. Mam wsparcie finansowe i emocjonalne oraz długoterminowe plany. Całe życie poświęciłem stworzeniu tej firmy - wyjaśniał Calvin Klein.

Dowiedz się więcej na temat: ubrania | świat | Calvin Klein

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje