Dobrać odpowiedni kolor

Właściwie dobrany kolor ujmuje lat, tuszuje zmęczenie, podkreśla urodę

Każdy człowiek ma swoje przyjazne kolory, w których wygląda najkorzystniej. Właściwie dobrana barwa sukienki, bluzki, apaszki potrafi ująć kobiecie lat, podkreślić jej urodę, zatuszować zmęczenie. To samo dotyczy mężczyzn. I odwrotnie, niewłaściwie dobrany kolor ubrania - postarza, eksponuje zmarszczki, sprawia, że wyglądamy szaro, nieatrakcyjnie, a nawet wzbudzamy antypatię otoczenia. Bywa, że nawet wówczas, gdy bardzo nam zależy na sprawieniu dobrego wrażenia, popełniamy kolorystyczne błędy. Wtedy, mimo że wydaliśmy krocie na rzeczywiście wspaniałą kreację, doczekamy się najwyżej komplementu w rodzaju - jaka piękna suknia. A przecież nie o to chodzi, by chwalono nasze ubranie. O pełnym sukcesie można mówić dopiero wówczas, gdy usłyszymy - Jak ty dziś ładnie wyglądasz.

Gdy jesteśmy młodzi, wszystkie kolory nas lubią

Reklama

- Człowiek jest częścią przyrody, która jest wielobarwna. Na co dzień otoczeni jesteśmy kolorami natury, stanowimy cząstkę naturalnej harmonii barw. Mamy też w swojej naturze zakodowane poczucie tej harmonii, które jednak, wraz z rozwojem cywilizacji, uległo zakłóceniu. Być może dlatego najwięcej naturalnego wyczucia kolorów zaobserwować można u małych dzieci - mówi Halina Piskunowicz, jedna z nielicznych w Polsce osób zajmujących się zawodowo analizą kolorystyczną, czyli indywidualnym doborem właściwej gamy kolorystycznej dla danego człowieka. - Jak wynika z badań, mniejsze dzieci, poproszone o wybranie ulubionych kolorów, zawsze spośród wielu wybiorą te, które są dla nich najwłaściwsze. Dopiero potem, pod wpływem gustów rodziców i otoczenia, ten naturalny instynkt najczęściej ulega wypaczeniu.

Analiza kolorystyczna człowieka

Nowa profesja, która właściwie nie doczekała się jeszcze rodzimej nazwy, jest w Polsce reprezentowana przez bardzo wąski krąg przedstawicieli. Jednakże zapotrzebowanie na świadczone przez nich usługi systematycznie rośnie.

Pierwsi znaczenie kolorów docenili ludzie, dla których ich zewnętrzny wizerunek jest częścią wykonywanego zawodu, bądź ma dla niego istotne znaczenie, czyli: artyści, prezenterzy telewizyjni, politycy, ludzie estrady. Bardzo szybko jednak poszerzył się krąg osób, dla których pobudką dla poddania się analizie kolorystycznej były motywy zawodowe. Do ludzi z pierwszych stron gazet dołączyli przedsiębiorcy, handlowcy, przedstawiciele agencji i instytucji mający bezpośredni kontakt z klientem i pragnący wywrzeć na nim jak najlepsze wrażenie. Po nich przyszli zwykli klienci, pragnący po prostu lepiej wyglądać.

Dowiedz się więcej na temat: kolory | kolor | moda | uroda

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje