Kim Kardashian go pokochała. Ten kolor to hit sezonu!

Tegoroczny kolor roku - marsala jest odzwierciedleniem światowych nastrojów - mówi ekspert Ingrid Holacsek. W rozmowie wyjaśnia jak kreowane są trendy kolorystyczne widoczne w modzie, urodzie i designie.

Kim Kardashian
Kim KardashianPacificCoastNewsEast News

Monika Dzwonnik: Na jakie podstawie wyłania się trendy kolorystyczne?

Ingrid Holacsek: - Międzynarodowa grupa ekspertów z Pantone Color Institute prowadzi obserwacje tego, co dzieje się na świecie, bada nastroje społeczne. Co oznacza, że trendy zawsze są odzwierciedleniem światowych nastrojów. Czy mamy kryzys, czy nie, czy modna jest żywność ekologiczna, czy na świecie dochodzi do konfliktów zbrojnych, jakie gwiazdy są na topie, jaka muzyka ma na nas wpływ - to wszystko przekłada się na trendy, które wskazuje Pantone. Zbierając wszystkie informacje możemy wyłonić trendy, które będą dominujące.

Czyli wyłanianie koloru roku jest nie tylko odzwierciedleniem nastrojów społecznych, ale działa również jak swoista terapia kolorem?

- Faktycznie kolor ma bardzo duży wpływ na to jak się czujemy. Przykładem jest tegoroczny kolor roku marsala. Jest to bardzo mocny wyrazisty kolor, który pobudza dodaje energii i pewności siebie. W czasach recesji i jej schyłku widoczne są tendencje kolorystyczne opierające się o kolory bardzo energiczne, a zarazem bardzo wyraziste, zwykle są to odcienie oscylujące wokół brązów.

Dysponujecie wielką księgą trendów?

- Pantone opracowuje zbiór prognoz z dwuletnim wyprzedzeniem, Pantone View Color Planner. Jest to wielobranżowa prognoza kolorystyczna z dedykowanymi paletami i inspiracjami dla mody, dekoracji wnętrz, kosmetyków i wzornictwa użytkowego. W książce opisanych jest 8 tematów zawierających ponad 50 kolorów i przedstawiających propozycje zastosowania i kombinacje kolorów. Równocześnie przygotowujemy Pantone Fashion Color Report wskazujący na trendy kolorystyczne w modzie, który opracowywany jest przynajmniej na pół roku przed każdym sezonem.

W jaki sposób Pantone współpracuje z branżą urodową?

- Branża urodowa zawsze powiązana jest z branżą odzieżową. Jeśli coś pojawia się na wybiegach, będzie miało to swoje odzwierciedlenie również w segmencie kosmetycznym. Są to bardzo silnie powiązane ze sobą gałęzie, które się przenikają nawzajem. Przykładem takiej współpracy jest stworzenie Sephora+Pantone Color Profile, która w 2012 roku zaowocowała stworzeniem systemu doboru podkładów, korektorów i pudrów. Pantone posiada bibliotekę odcieni skóry, która bazuje na licznych, specjalistycznych badania odcieni skóry.

PAP life
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas