Klejnot Polskiej Biżuterii 2008

Wydawnictwo Polska Biżuteria po raz 6 zorganizowało konkurs "Klejnot Polskiej Biżuterii".

Najpiękniejsze wyroby polskiej sztuki jubilerskiej wybrali czytelnicy portalu www.pb.info.pl. Przyjęta przez wydawnictwo nowa formuła rywalizacji - wyłącznie elektroniczne głosowanie - spotkała się z ogromnym odzewem. Do konkursu zgłoszono rekordową ilość prac - 82 autorstwa 59 firm i projektantów. Przez 35 dni głosowania oddano ponad 15 000 głosów, tym samym przyznając prawie 76 800 punktów poszczególnym pracom.

Reklama

Czytelnicy portalu www.pb.info.pl wybrali trzy klejnoty kolejnego roku. Największą liczbę głosów zdobyli - Marek Mikicki za pierścionek "Dama modern", Andrzej Bielak za obrączki "Żebro Adama" oraz firma New Amber Collection Marcin Wesołowski za naszyjnik "It will be wine".

Z wybranych trzech klejnotów komisja konkursowa wybrała jeden, który znajdzie się na prestiżowej, pierwszej okładce Katalogu Polska Biżuteria 2008. Komisja obradowała w składzie - Grażyna Wolszczak, aktorka (członek honorowy), Joanna Filipowicz, www.pb.info.pl (przewodnicząca), Ewa Rachoń, Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A., Radosław Szwed, laureat ubiegłorocznej edycji konkursu oraz Andrzej Sadowski, dyrektor Wydawnictwa Polska Biżuteria.

Decyzją komisji okładkę Katalogu Polska Biżuteria 2008 ozdobi pierścionek autorstwa Marka Mikickiego "Dama modern". Pierścionek utrzymany jest w nowoczesnej stylistyce, mistrzowsko wykonany, z przeogromną dbałością o detale. Będzie piękną wizytówką polskiej branży jubilerskiej w Polsce i na świecie. Wszystkie nagrodzone oraz wybrane przez komisję prace promowane będą w materiałach reklamujących Katalog Polska Biżuteria 2008. Gala wręczenia zwycięzcom statuetek będzie miała miejsce na targach Amberif 2008. W imieniu komisji konkursowej laureatom pogratuluje Grażyna Wolszczak.

W pierwszej dziesiątce znalazły się również prace Pawła Kaczyńskiego, Małgorzaty Wąsowskiej, firmy Paragon, Jacka Ostrowskiego i Anny Horseckiej. Czytelnicy portalu www.pb.info.pl najwyżej ocenili oryginalne wzornictwo, różnorodność wykorzystywanych materiałów, z przewagą bursztynu oraz kształty inspirowane formami natury i geometryczną symetrią. Zdecydowanie postawiono także na elitarność - biżuterię oryginalną i niepowtarzalną, zaprojektowaną i wykonaną przez jednego człowieka, w krótkiej serii, z dbałością o szczegóły.

Patronat nad konkursem objęły instytucje branżowe - Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników, Ogólnopolska Komisja Złotniczo-Jubilerska Związku Rzemiosła Polskiego oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A., Katalog Polska Biżuteria oraz ekskluzywny magazyn ludzi sukcesu Essence. Natomiast szerokiej publiczności konkurs przedstawił portal INTERIA.PL.

Joanna Filipowicz

Dowiedz się więcej na temat: pierścionek | wydawnictwo | konkurs | czytelnicy | biżuteria

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje