Kufry, walizki, torby od Louis Vuitton

Metody produkcyjne w Louis Vuitton zmieniły się nieznacznie od połowy XIX w. Walizki są tu nadal wykonywane ręcznie.

Stelaże powstają z drewna trzydziestoletniej topoli, które uprzednio suszy się co najmniej przez cztery lata. Wykwalifikowani rzemieślnicy przy pomocy malutkich gwoździ skrupulatnie łączą fragmenty płócien bądź skór. Każdy egzemplarz kufra i walizki zaopatrują w mosiężny szyfrowy zamek, otwierany przy pomocy indywidualnie spreparowanego w tym celu klucza, który może służyć podróżującemu jako klucz systemowy do wszystkich jego bagaży. Od lat 80. XX w. poszczególnym wyrobom nadawany jest także numer seryjny.

Reklama

Klientowi-indywidualiście serwis Louis Vuitton oferuje dodatkowe usługi. Wedle życzenia, na zakupionym przez niego produkcie mogą pojawić się ułatwiające identyfikację: inicjały, herb, czy dekoracyjne pasy, ręcznie malowane lub uzyskiwane metodą termodruku (hot stamping), w zależności od rodzaju materiału, z którego przedmiot został wykonany. Do wyboru w szesnastu kolorach: od złota począwszy, poprzez cynobrową czerwień aż po błękit paryski. Zabiegi te nadają bagażom i akcesoriom wyraźnie osobisty charakter, pożądany szczególnie teraz, w dobie masowej produkcji.

Walizka w 100 godzin

Firma wciąż kultywuje dawne tradycje rzemieślnicze, opierając się na idei, zgodnie z którą żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić precyzji wykwalifikowanego fachowca, którego dłonie "wyczarowują" misterne rękodzieła. Tu najbardziej istotną rolę odgrywa nie czas, a perfekcja. Mówi się nawet o legendarnych stu godzinach, których majster potrzebuje na stworzenie jednej walizki. W przypadku produkcji masowej, taki regres oznaczałby finansową klęskę, jednak w manufakturze - jaką pozostał Louis Vuitton - stanowi tajemnicę sukcesu. Każdy egzemplarz wykonywany jest z ogromną dbałością o najmniejszy nawet detal. Priorytetową rolę w Louis Vuitton odgrywa wysoka jakość i niezawodność produktów, które przed wprowadzeniem na rynek poddawane są licznym testom. W odróżnieniu od nieco staroświeckich warsztatów (w dobrym tego słowa znaczeniu), dział badań stanowi wysoko wyspecjalizowane laboratorium, w którym królują nowoczesne technologie. Promienie ultrafioletowe sprawdzają odporność płócien na płowienie, zamki błyskawiczne rozsuwa i zasuwa się po kilkaset razy, zaś ciągnąco-szarpiąca mechaniczna ręka testuje wytrzymałość walizkowych uchwytów. Tak szeroki zakres "tortur" stosuje się w celu eliminacji błędów konstrukcyjnych i produkcyjnych.

Poza działem badawczym nowoczesność wkroczyła również do obszaru strategii biznesowych. W 1987 r. Louis Vuitton dokonał fuzji z Moët et Chandon i Hennesy, wiodącymi francuskimi producentami szampana i brandy, w wyniku której powstał holding pod nazwą LVMH. Stanowi on obecnie największy na świecie wielobranżowy konglomerat specjalizujący się w wyrobie towarów luksusowych.

Dowiedz się więcej na temat: firmy | torby

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje