Luksus coraz droższy

Trzynaście lat temu torebka Hermes kosztowała 5 tys. dolarów, dziś - prawie 8 tysięcy. Cena butów od Manolo Blahnika, wzrosła o niemal 300 dolarów. W ciągu dekady ceny dóbr luksusowych wzrosły średnio o 60 proc. - szacuje amerykański urząd statystyczny.

Marki luksusowe specjalnie windują ceny swoich produktów, aby zwiększyć ich atrakcyjnoś
Marki luksusowe specjalnie windują ceny swoich produktów, aby zwiększyć ich atrakcyjnośGetty Images

Marki modowe tłumaczą się, że windują swoje ceny, ponieważ ciągle wzrastają koszty produkcji, surowce są coraz droższe i trudno dostępne. Jednak zdaniem znawców branży modowej, rosnąca cena jest jak najlepsza... reklama. Marki luksusowe specjalnie windują ceny swoich produktów, aby zwiększyć ich atrakcyjność.

Jak donosi Bussines of Fashion, Burberry jest jedyną marką, która przyznała się do tego, że podniosła ceny swoich produktów, aby zwabić nowych klientów i podnieść atrakcyjność swoich wyrobów. W przypadku niektórych marek, kolejnym czynnikiem, który podnosi ceny produktów są sezonowe przeceny.


"Osoby, które bezgranicznie kochają modę i są wystarczająco majętne kupują ubrania, płacąc za nie pełną cenę, jednak wiele osób czeka na moment, kiedy ceny produktów ich ulubionych marek będą znacznie obniżone" - zauważa dziennikarka Ellen Ruppel Shell, autora książki "Cheap: The High Cost of Discount Culture".

Specjaliści podkreślają również, że rosnące ceny produktów markowych, są również związane z tym, że na świecie jest coraz więcej ludzi, którzy są gotowi ponosić pełne koszty posiadania rzeczy z logo luksusowego domu mody.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas