Jak Polki wydają pieniądze?

Przyciemnione światło, nastrojowa muzyka, świece. W tej tajemniczej atmosferze odziana w biel postać podsuwa tackę z niewielkimi naczyniami pełnymi wywarów z ziół. Od tego, co wybierzesz zależy co stanie się z tobą dalej. Magia zaczyna działać. To nie jest opis rytuału religijnego, ani wizyty u szamana. Opisana Ceremonia poprzedza zabieg kosmetyczny w salonach znanej marki. Sam masaż, maseczka i pogawędka z kosmetyczką już nie wystarczą. Przy okazji ujędrniania pośladków i wygładzania zmarszczek kobiety chcą doznawać "duchowych" przeżyć. Są za to w stanie zapłacić kilkaset złotych. Podczas gdy wiele rodzin wciąż żyje na granicy ubóstwa coraz liczniejszej grupie ludzi powodzi się naprawdę dobrze. Polki, które mają zasobny portfel nie tylko potrafią z niego korzystać, ale wydawanie pieniędzy podnoszą do rangi sztuki. Celebrują je i delektują się nim. To hobby, pasja nałóg.

Zakupy lepsze niż seks

Reklama

"Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy" - mawiała Marilyn Monroe. Nie jej jednej. Kobiety lubią zakupy i potrafią to robić. Począwszy od codziennych sprawunków po poważniejsze zakupy kobiety nie tylko częściej podejmują decyzję, ale również je realizują. Według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, wśród "świadomych entuzjastów zakupów", a więc osób które lubią zakupy i przywiązują duże znaczenie do marki i wizerunku, 59 proc. stanowią panie.

Wśród "pewnych siebie pragmatyków", czyli konsumentów lubiących zakupy, wrażliwych na reklamę, i pewnie czujących się na rynku, 60 proc. to kobiety. Mężczyźni mają przewagę (59 proc.) jedynie w grupie "niepewnych przeciętniaków", którzy źle czują się w roli kupującego i niechętnie to robią.

Nic dziwnego, z badania przeprowadzonego przez Szkołę Whortona przy Uniwersytecie Pensylwanii wynika, że kobiety traktują robienie zakupów jako pełnowartościowe doświadczenie, w przeciwieństwie do mężczyzn, którzy chcą to mieć jak najszybciej za sobą. Z innego badania (Unilever) wynika, że 60 proc. Amerykanek byłoby skłonnych zrezygnować z seksu na 15 miesięcy (ale były panie, które deklarowały nawet 3 lata), gdyby w zamian mogły odświeżyć swoją garderobę. Przyglądają się pasji z jaką nasze rodaczki szturmują butiki można przypuszczać, że w Polsce wyniki byłyby podobne.

Jesteś tego warta

Reklamy 24 godziny na dobę sączą w umysły wizerunek narcystycznej kobiety, która skoncentrowana jest głównie na utrzymywaniu doskonałego ciała i młodzieńczego wyglądu. Jest warta tego, aby pozwolić sobie na kosmetyki, operacje plastyczne i markową odzież. Jest warta również tego żeby spędzić wieczór w teatrze, lub przeczytać dobrą książkę, ale takiej podpowiedzi nie usłyszy w telewizji. Nic dziwnego. Sam rynek kosmetyków w Polsce jest szacowany na 7,5-9 mld zł i rośnie każdego roku o 300 mln zł. Kosmetyki dla mężczyzn stanowią zaledwie znikomą część tego rynku (Wśród kosmetyków do pielęgnacji twarzy jest to 1 proc.), a wiele firm nie ma żadnej linii kosmetyków przeznaczonych dla panów.

Również wśród klientów chirurgów plastycznych mężczyźni stanowią znikomy procent. To naturalne, głównym kołem napędowym tego rynku są operacje powiększenia piersi. Co roku coraz większe rzesze kobiet są skłonne wydać kilkanaście tysięcy zł, aby móc kupować większe staniki.

Wystarczy wejść do jakiejkolwiek galerii handlowej aby gołym okiem zobaczyć jak wielka jest przewaga liczebna sklepów oferujących artykuły dla kobiet.

Punkt G

Istotne jest nie tylko ile i na co wydajemy pieniędzy. Kluczową sprawą jest jak to robimy. Podczas gdy mężczyźni są skłonni kupować kosmetyki w hipermarketach, kobiety wolą to robić w drogeriach. Panie rzadziej kupują przez internet, za to częściej są niezadowolone z obsługi w sklepach.

Dowiedz się więcej na temat: Polka | masaż | nałóg | kosmetyki | przyjemność | polki | zakupy | spa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje