Jesz za dużo? Pewnie przez facebooka

Korzystanie z portali społecznościowych zmniejsza samokontrolę konsumentów, donoszą najnowsze badania.

Korzystanie z portali społecznościowych może mieć pozytywny wpływ na naszą samoocenę, ale może też niekorzystnie wpływać na nasze zachowania.

Reklama

U konsumentów, którzy przejmują się tym, jaki wizerunek własnej osoby prezentują przed najbliższymi znajomymi z sieci, przeglądanie serwisu powoduje chwilowy wzrost poczucia własnej wartości, a to z kolei prowadzi do obniżenia samokontroli, zapewniają autorzy badań Keith Wilcox i Andrew T. Stephen.

Jak wygląda to w praktyce? Użytkownicy facebooka, którzy cenią sobie relacje ze znajomymi z sieci, są bardziej skłonni sięgnąć po niezdrową przekąskę po przeglądnięciu portalu. Ale na tym nie koniec. Zwiększone korzystanie z tej sieci przez osoby mające dużo facebookowych znajomych naukowcy wiążą ze wzrostem masy ciała, objadaniem napadowym, mniejszą zdolnością kredytową i większym debetem.

 Autorzy podkreślają, że wpływ portali społecznościowych na zachowanie należy traktować poważnie, ponieważ coraz więcej osób spędza tam  coraz więcej czasu dzięki na możliwości łączenia się z internetem z niemal każdego miejsca i o każdej porze za pomocą smartfonów i innych gadżetów.

Dowiedz się więcej na temat: kontrola

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje