Przyjęcie bez kalorii

Odchudzanie z Magdą Gessler zwieńczył sukces? Teraz zainspiruj rodzinę i przyjaciół pomysłami mistrzyni na lekkie i eleganckie party.

Łosoś odwrócony

Reklama

Składniki: 1 połówka łososia ze skórą (płat około 1,5 kg), 500 ml jogurtu greckiego, 1 pęczek kopru pół ogórka szklarniowego, 3 łyżki musztardy dijon, sól.

Płat łososia połóż skórą do dołu, górę posól i posmaruj musztardą, obłóż posiekanym koperkiem. Na tarce zetrzyj ogórek, wymieszaj z jogurtem, lekko posól i obłóż nim łososia. Przełóż rybę na papier do pieczenia i wstaw na 15 minut do pieca rozgrzanego do temperatury 220°C. Po wyjęciu poporcjuj rybę, krojąc ją łopatką wzdłuż i w poprzek. Serwuj rybę stroną z jogurtem do dołu, a z góry zdejmij skórę - ujawni się wówczas najwspanialszy aromat i kolor łososia.

Wątróbka na różowo

Składniki: 0,5 kg wątróbki cielęcej, pęczek liści szałwii, 2 pomidory, 1 papryka, garść truskawek, 1 ząbek czosnku, 5 gałązek tymianku, 5 filetów anchois, 2 łyżki octu balsamicznego.

Wątróbkę oczyść i mocz w mleku 2 godziny. Pokrój wzdłuż na płaskie i wąskie plastry. Lekko dopraw je solą i pieprzem. Na wątróbce rozłóż liście szałwii i lekko je wgnieć szpatułką. Rozgrzej teflonową patelnię. Ręcznik papierowy zwiń i zamocz w łyżce oleju, po czym natrzyj nim patelnię. Kładź wątróbkę szałwią do dołu, smaż na mocnym ogniu 1,5 minuty. Przełóż mięso na drugą stronę i zdejmij z ognia, aby "odpoczęło" i pozostało różowe w środku. Piecz pomidory i paprykę 30 minut w temperaturze 120°C. Pokrój je na kawałki, dodaj truskawki, wyciśnij czosnek, dodaj ocet balsamiczny, liście tymianku i anchois. Dopraw lekko i wymieszaj. Wątróbkę podawaj z sałatką.

Kurczak a la carpaccio na zimno

Składniki: 4 piersi z kurczaka najlepiej wiejskiego, 500 ml jogurtu pół cytryny, 4 gałązki świeżej mięty, 3 ząbki czosnku, 2 łyżeczki pasty z papryki, pół łyżeczki kuminu, pół łyżeczki cynamonu, 5 filetów anchois (mogą być helskie), parę cząstek pomarańczy.

Oczyść i umyj piersi. Jogurt wymieszaj z wyciśniętymi ząbkami czosnku, posiekanymi liśćmi mięty, pastą paprykową, kuminem, cynamonem i sokiem z cytryny. Dopraw solą. Kurczaka obtocz w marynacie i zostaw na noc w lodówce. Piersi piecz 20 minut w temperaturze 160°C. Gdy wystygną, ostrym nożem pokrój mięso w poprzek w cienkie plastry. Resztę jogurtu przełóż do moździerza, dodaj anchois, pieprz i utrzyj. Plastry kurczaka rozłóż na talerzu posmarowanym sosem z anchois. Posyp kawałkami pomarańczy i liśćmi mięty.

Sycylijska caponata

Składniki: 2 bakłażany, 2 pomidory, 1 cukinia, 1 cebula cukrowa, 2 papryki czerwone, 2 łyżki kaparów z zalewy, 3 łyżki oliwek zielonych, 2 cytryny, 4 ząbki czosnku, 1 pęczek natki pietruszki, 1 pęczek oregano, folia do pieczenia.

Paprykę lekko natłuszczoną piecz pod grillem 15 minut, po czym zdejmij skórę i pokrój. Pomidory lekko natnij i zalej wrzącą wodą, a po 2 minutach zdejmij skórę. Bakłażany, cukinię i cebulę pokrój w sporą kostkę. Cytrynę wyszoruj pod gorącą wodą i pokrój w ćwiartki. Kapary, oliwki i czosnek utłucz w moździerzu z solą i na końcu wymieszaj z sokiem z 1 cytryny. Wszystkie składniki połącz w misce i posyp posiekaną natką pietruszki. Przygotowane warzywa włóż do foliowego rękawa spożywczego i od góry zawiąż nitką. Piecz 15-20 minut w temperaturze 180°C. Kiedy przymkniemy oko na dietę, możemy przed pieczeniem warzywa w papilotach posypać prawdziwym parmezanem, który we Włoszech jest często dodawany do warzyw.

Ziemniaki a la Sophia

Składniki: 8 małych ziemniaków, 2 duże pomidory, 1 czerwona cebula, 2 cytryny, 1 główka czosnku, 1 garść rodzynek, 1 pęczek oregano, 1 łyżeczka cynamonu.

Obrane ziemniaki włóż najlepiej do żeliwnego garnka razem z pokrojonym pomidorem, cebulą i przeciętą w poprzek główką czosnku. Dodaj rodzynki, cynamon i gałązki oregano. Przykryj szczelnie garnek i wstaw na 2 godziny do pieczenia w temperaturze 120°C. W połowie pieczenia zalej ziemniaki wyciśniętym sokiem z 2 cytryn. Nie sól! Danie to bardzo przypomina żydowski czulent.

Limeńskie pomarańcze

Składniki: 4 pomarańcze, 250 ml mleka skondensowanego niesłodzonego, 1 limonka, 2 łyżki Cointreau, 4 gałązki mięty, 1 łyżka azaharu (esencja z kwiatu pomarańczy), cukier (ewentualnie).

Pomarańcze umyj, zetnij nożem skórkę od dołu, tworząc płaską podstawę i od góry do dołu odcinaj skórkę od miąższu. Gdy obierzesz całą pomarańczę, wytnij nożem cząstki, eliminując białą warstwę podskórną (albedo). Ułóż miąższ w salaterce. Skondensowane mleko wlej do malaksera, wciśnij sok z limonek, dodaj skórkę z 1 limonki, likier Cointreau, łyżkę esencji z kwiatu pomarańczy i ewentualnie 4 łyżki brązowego cukru. Miksuj 3 minuty. Jeśli mleczko nie będzie wystarczająco sztywne, dodaj jeszcze sok z limonki. Otrzymaną pianką zalej pomarańcze. Na wierzch połóż liście mięty



Dowiedz się więcej na temat: gotowanie | kuchnia | Magda Gessler

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje