Reklama

Nike X Riccardo Tisci w hołdzie dla największej sportowej ikony: Nike Air Force 1

Nike zaprosiło do współpracy wybitnego projektanta i wizjonera Riccardo Tisci'ego, by opracował nową odsłonę Air Force 1 – buta, który na przestrzeni lat stał się kulturowym symbolem.

Początkowo ceniony w środowisku nowojorskiego basketu, szybko przekroczył granice sportu, miasta i kraju, zyskując status ikony miejskiego stylu.

Wizja Nike + R.T.

Motywem przewodnim serii Nike + R.T. Air Force 1 jest szacunek. Szacunek dla bogatej tradycji tego modelu. Szacunek dla estetyki, która sprawiła, że but ten stał się sportowym klasykiem. Szacunek dla gwiazd koszykówki, dzięki którym zyskał ogromną popularność. Szacunek
dla miejskiej kultury, w której AF1 panuje po dziś dzień.

Zarówno Tisci jak i Nike wiedzą, że ingerencja w sprawdzony projekt może okazać się interesująca, jak i inspirująca do powstania nowych form. Mając tego świadomość, Tisci zaprojektował aż cztery odsłony Uptownsów, począwszy od wersji z niską cholewką, aż po but sięgający kolan.

Reklama

Utrzymując klasyczny wygląd modelu, Tisci opracował świeże edycje Air Force 1 Lo oraz Air Force 1 Mid. Jednak projektant postanowił pójść nieco dalej, prezentując nowatorskie formy takie,
 jak Mid Calf - do połowy łydki - oraz  Knee Hi sięgające do kolan. Cechą wspólną wszystkich propozycji są wielokolorowe paski, symbolizujące nieograniczoną żadnymi barierami społeczność współczesnych pasjonatów obuwia, których łączy miłość do ponadczasowego wzoru. Podobnie Tisci’emu obce są granice: urodził się we Włoszech, mieszka w Paryżu i wielbi kulturę amerykańską - to mistrz wielu języków kreatywności.

- But, jako taki, jest czymś uniwersalnym, jednocześnie zachowując przy tym swoją indywidualność. Podróżuję po całym świecie i wszędzie spotykam ludzi w Air Force 1, każdy nosi je na swój własny sposób. Zacząłem się jednak zastanawiać, co jest kwintesencją Air Force 1?
Jak sprawić, by stała się ona moim własnym środkiem wyrazu? - mówi Riccardo Tisci - AF1 to zjawisko nieograniczające się do jednej płci, jednego miasta czy konkretnej stylistyki.
Jego tożsamość określa społeczność ludzi, który go noszą. Tutaj panuje demokracja. Tutaj panuje miłość - dodaje projektant.

Kolekcja Nike + R.T. Air Force 1 pojawi się w dwóch zestawach w marcu 2014.  Linia będzie dostępna w wybranych sklepach na całym świecie. W jej skład wchodzą: Nike + R.T. Air Force 1 Lo, Nike + R.T. Air Force 1 Mid, Nike + R.T. Air Force 1 Hi, oraz Nike + R.T. Air Force 1 Boot.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Nike
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy