11 rzeczy, których nie powinnaś robić w pracy

Nie zawsze dobrze ci się pracuje w zespole? Może warto wprowadzić pewne zmiany: powiedzieć "witajcie", uśmiechnąć się do kolegów w pracy i swoich obowiązków i pożegnać złe nawyki, które utrudniają nam życie, powodując, że czujemy się nieszczęśliwi i nie możemy w pełni cieszyć się z naszych sukcesów zawodowych?

Poznaj 11 rzeczy, których nie powinnaś robić w pracy
Poznaj 11 rzeczy, których nie powinnaś robić w pracy© Panthermedia

Już dość! Ciągłe narzekanie na rzeczy, na które nie masz wpływu nie służy żadnemu celowi i podtrzymuje tylko twój zły humor. A do tego, szczęśliwi ludzie będą cię unikać.

Plotkowanie

To samo dotyczy plotkowania. Czas najwyższy przestać! Następnym razem, kiedy twój kolega zechce zaangażować cię w biurowy dramat dnia (drama tu jour), po prostu odpowiedz jednym słowem "interesujące" lub "wow" i dopowiedz - przepraszam, ale muszę już uciekać, do zobaczenia. Jeśli nie zadziała, możesz powtórzyć.

Bezduszne krytykowanie innych

Zdarza się, że trzeba skrytykować kolegę lub podwładnego za jego wyniki. Ale miej serce krytykując. Jeśli to możliwe postaraj się znaleźć pozytywne rzeczy dla zachowania przeciwwagi. Pamiętaj! Krytyka powinna być konstruktywna, a nie okrutna.

Nadmierne obwinianie siebie

Zrobiłeś błąd lub twój idealny pomysł poniósł porażkę. Nikt nie jest idealny. Przyznaj się do błędu i weź odpowiedzialność za porażkę. Potem idź dalej.

Branie siebie zbyt poważnie

Daj spokój! Uśmiechnij się. Oczywiście nie jest to łatwe dla zapracowanych pracowników na tak trudnym rynku pracy. Ale to nie powód, aby nie uśmiechnąć się od czasu do czasu i zażartować (nawet przy wisielczym humorze). Każdy korzysta, jeśli napięcie spada o jedną kreskę na kilka chwil.

Popadanie w stagnację

Czy nudzisz się w pracy? Czy chcesz, aby twój szef się o tym dowiedział? Najprawdopodobniej nie. Może warto nauczyć się czegoś nowego lub zrobić coś inaczej w 2011?

Izolowanie się

W dzisiejszych czasach, gdzie na rynku pracy wszystko stoi do góry nogami, profesjonalna sieć kontaktów ważniejsza jest niż kiedykolwiek wcześniej. A więc w tym roku nie chowaj się w szafie. Wyjdź i poznawaj nowych ludzi, zarówno w firmie, jak i na zewnątrz. Szukaj też kontaktów w swojej branży.

Strach przed wyrażaniem swojej opinii

Nawet, jeśli do tej pory miałeś problem z wyrażaniem swoich opinii na spotkaniach z szefem, nigdy nie jest za próżno, aby to zmienić. Wybierz jeden problem związany z pracą, który leży ci na sercu i na temat, którego dysponujesz odpowiednią wiedzą. Następnie, podczas spotkania zgłoś swoje uwagi, mówiąc konkretnie i na temat. Zaskoczy cię, jak poważnie pozostali pracownicy traktują osoby, staranie przygotowane i mówiące na temat. Pamiętaj! Jeśli już zabierasz głos w dyskusji mów zwięźle i zawsze na temat.

Bezsensowne paplanie

Mów tylko wtedy, kiedy masz coś do powiedzenia, a nie tylko, aby usłyszeć swój głos. Inni na pewno to docenią.

Palenie mostów

Nie zakładaj, że twoi koledzy z pracy, klienci lub inne osoby, które spotkałeś na swojej zawodowej drodze wybaczą i zapomną, jeśli zrobiłeś coś przeciwko nim. Warto, aby jedno z twoich postanowień na nowy rok dotyczyło utrzymania dobrych stosunków zawodowych. Czasem bywa to trudne, ale na dłuższą metę naprawdę warto.

Tracenie czasu na media społecznościowe

Marnowanie czasu w pracy jest tak samo stare jak sama praca. Szefów, w szczególności, irytuje nadmierne korzystanie pracowników z Facebooka, Twittera oraz innych portali społecznościowych. Może warto w tym roku pozbyć się tego nałogu. Raczej nie będziesz szczęśliwszy w pracy w krótkim okresie, ale ochroni cię to w dłuższej perspektywie.

Zobacz więcej w serwisie Praca.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas