Biuro w domu

Praca w domu ma wiele zalet - nie obowiązuje ubiór służbowy, nie ma konieczności dojazdu do biura, samodzielnie ustala się kolejność zadań. Ale jakość twojej pracy zależy w dużej mierze od odpowiedniego zaprojektowania domowego biura.

Biuro w domu też wymaga odpowiedniej organizacji
Biuro w domu też wymaga odpowiedniej organizacjiINTERIA.PL

Aby właściwie zarządzać pracą w domu i organizować swoje dni w sposób jak najbardziej produktywny ważne jest odpowiednie zaprojektowanie i zorganizowanie domowego biura, tak aby pracowało dla ciebie. Domowe biuro należałoby także zaprojektować tak, by pasowało do twojego osobistego stylu pracy - radzą eksperci z firmy Esselte.

Wybór miejsca

Gdy będziesz zastanawiać się nad wyborem miejsca do pracy, odpowiedz sobie na następujące pytania:

• Jak dużo czasu spędzasz pracując? Praca w pełnym wymiarze wymaga osobnego, specjalnie wydzielonego miejsca.

• Jaki typ pracy wykonujesz? Ile miejsca będziesz potrzebować? Projektant wnętrz potrzebuje dużo miejsca do pracy, natomiast informatyk zdecydowanie mniej.

• Czy będą cię odwiedzać klienci? Jeśli tak, wybierz miejsce do którego nie będzie prowadziła droga przez całe mieszkanie.

• Czy twoja praca wymaga skupienia i ciszy? Im mniej zakłóceń z zewnątrz, tym efektywniejsza praca. Pomyśl o wydzieleniu oddzielnego pokoju.

Duża, przestrzenna garderoba lub wolna sypialnia będą idealnym miejscem na domowe biuro, pod warunkiem, że nie musisz przyjmować klientów. Warto sprawdzić możliwość adaptacji strychu lub piwnicy w swoim budynku. Kąt dużego, rodzinnego pokoju może stać się biurem - pod warunkiem, że nie przeszkadza ci lekki bałagan. Wiele osób używa kuchni jako biura, ale z powodu częstego wykorzystywania tego pomieszczenia przez innych, może to rodzić problemy. Jeśli wyeliminowałaś inne opcje i musisz wykorzystać w tym celu kuchnię, wprowadź jasne reguły oddzielające godziny biurowe od domowych.

Organizacja biura i zarządzanie dokumentami

Miejsce na przechowywanie dokumentów związanych z pracą jest szczególnie istotne w przypadku biura domowego. Nie chcesz chyba, aby ważne faktury dostały się w ręce twojego dziecka i jego nowych flamastrów.

Półki, pudła, szafki na dokumenty są niezbędnymi elementami wyposażenia biura. Koniecznością jest przeznaczenie czy wygospodarowanie kilku półek bądź szuflad wyłącznie na dokumenty związane z twoją pracą. Poinformuj wszystkich domowników, że te półki należą wyłącznie do ciebie. W zależności od miejsca, jakim dysponujemy na dokumenty można skorzystać z teczek, albumów, segregatorów. Ważne, by dokumenty były uporządkowane, co ułatwi ci korzystanie z nich i zarządzanie biurem.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas