Jak reklamować zakupy

Prawie każda rzecz podlega reklamacji. Zwróć towar, jeśli jest przeterminowany lub ma wadę! Radzimy, jak to zrobić.

Gdy okaże się, że towar ma usterkę, złóż reklamację
Gdy okaże się, że towar ma usterkę, złóż reklamację 123RF/PICSEL

Ubrania

Dodatkowa rada! Sprzedawca nie ma prawa nie przyjąć reklamacji dlatego, że nie masz paragonu. Dowodem, że kupiłaś rzecz w tym sklepie, jest np. wydruk z terminala, oświadczenie świadka zakupów.

Wyprzedaż

Rzecz kupioną na wyprzedaży lub po promocyjnej cenie też można reklamować, jeśli okaże się, że ma jakąś wadę. Pamiętaj, że: sklep nie może wprowadzać mniej korzystnych warunków reklamacji dla towarów przecenionych (odpowiedzialność sprzedawcy też trwa 2 lata).

Dodatkowa rada! Nie możesz reklamować tylko tych wad, z powodu których obniżono cenę i o nich wiedziałaś (np. skórzana kurtka miała rysy). Nieujawnione wady reklamuj!

Zakupy w internecie

Rzecz kupioną w sklepie internetowym możesz zwrócić w ciągu 10 dni od momentu otrzymania, bez podawania przyczyny. Jeśli rzecz ma wadę, złóż reklamację na tych samych zasadach jak w sklepie stacjonarnym.

Dodatkowa rada! Gdy sklep uzna reklamację, żądaj zwrotu kosztów odesłania rzeczy.

Żywność

Jeśli się zdarzy, że kupimy nieświeże jedzenie, koniecznie je zwróćmy do sklepu. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację! Sklep nie ma prawa sprzedawać przeterminowanej żywności, nawet po obniżonej cenie.

Pamiętaj, że: żywność paczkowaną można reklamować w ciągu 3 dni od chwili otwarcia opakowania (np. dżem, paczkowaną wędlinę, jogurt, serek); produkty na wagę reklamuje się w ciągu 3 dni od dnia zakupu (produkt może być napoczęty). Dodatkowa rada! Sklep ma obowiązek wymienić ci produkt spożywczy na świeży. Jeśli to nie będzie możliwe, żądaj zwrotu pieniędzy.

Tina
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas