Mamy: Bardziej cierpliwe i wyrozumiałe

Aż 79 proc. matek uważa, że dzięki urodzeniu dzieci stały się bardziej cierpliwe i empatyczne. Wśród cech, które rozwija macierzyństwo, znalazły się także zorganizowanie, siła emocjonalna i umiejętność proszenia o pomoc.

Mówi się, że razem z dzieckiem rodzi się także matka. Ciąża, poród i wychowywanie nowego człowieka zmieniają kobiety. Z badań, opublikowanych w raporcie " "Być mamą" przygotowanego na zlecenie firmy Procter&Gamble w ramach kampanii "Dziękuję Ci Mamo" wynika, że 79 proc. mam uważa, że dzięki macierzyństwu stały się bardziej cierpliwe.

Reklama

Wiele z nich przyznało, że czują się również silniejsze (54 proc.) i są bardziej zorganizowane (53 proc.). Nic w tym dziwnego - opieka nad dzieckiem, już od pierwszych dni jego życia, wymaga lepszej organizacji (planowanie posiłków, wyjść do lekarza, pilnowanie terminów szczepień).

Poczucie humoru idzie do góry

Urodzenie dziecka wpływa nie tylko na organizację życia domowego, ale także na podejście do życia. Uczestniczące w badaniu mamy przyznały, że od urodzenia dzieci stały się bardziej empatyczne (51 proc.) i mają większe poczucie humoru (34 proc.). Co ciekawe, im więcej dzieci, tym więcej w mamach luzu.

Być może ma to związek z faktem, że pierwsza ciąża budzi więcej obaw: nie wiemy, co jest normalne, a co powinno nas zaniepokoić. Podobnie jest z opieką nad pierwszym dzieckiem. Podczas kolejnych ciąż jesteśmy spokojniejsze, a ten spokój pozwala nam się bardziej relaksować i cieszyć macierzyństwem.

Macierzyństwo pozwala rozwijać jeszcze jedną ważną cechę - 37 proc. kobiet przyznało, że dzięki pojawieniu się dziecka nauczyły się prosić o pomoc.

Mamy doceniają mamy

Co ciekawe, respondentki, z których większość za największy autorytet uważa swoją mamę, przyznają, że wymienione wyżej cechy doceniły u swoich mam dopiero wtedy, kiedy same zostały matkami.

Z badania wynika, że nadal za większość spraw związanych z prowadzeniem domu odpowiadają kobiety (aż 80 proc.), jednak widać, że pojawił się nowy trend, a mamy chętniej angażują do pomocy swoich partnerów.

 

materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje