Na co zwracają uwagę klienci podczas wyboru sklepu internetowego?

W dobie Internetu coraz więcej osób przenosi swoje zakupy świąteczne i nie tylko do sieci. Wybór sklepów internetowych jest ogromny, dlatego przedsiębiorcy walczą o klienta na różnych poziomach. Oto, co ważne jest dla konsumenta i co decyduje o jego wyborze.

Każdy klient, który decyduje się na zakupy online, porównuje ze sobą oferty w różnych miejscach. Obecnie nawet to, że ktoś raz lub dwa razy dokonał u nas zakupów, wcale nie znaczy, że zrobi to po raz kolejny, jeżeli następnym razem znajdzie lepszą ofertę. Dlatego warto być na bieżąco z tym, co proponuje nasza konkurencja, aby móc mieć wyrównane szanse w walce o klienta.

Reklama

1. Szybka przesyłka – Poczta Polska (Paczka 24, Paczka 48, Pocztex), kurierzy, odbiór w punkcie, paczkomaty itd.

Oczywiście najważniejszym kryterium wyboru jest przeważnie czas dostarczenia kupionego przedmiotu. Nikt nie lubi długo czekać na zakupy. Dlatego często przedsiębiorcy, którzy są pośrednikami i sprzedają towar, jadący bezpośrednio od producenta (czyli przeważnie z Chin), a na swojej stronie niewystarczająco jasno o tym informują, nie mogą liczyć na przychylność swoich klientów. 

Obecnie jako firma możemy wybierać wśród atrakcyjnych ofert – Poczta Polska (Paczka 24, paczka 48 itp.), kurierzy odbiory w wybranym punkcie lub paczkomacie – to tylko przykłady opcji, które ma do wyboru każdy przedsiębiorca. Często wcale nie trzeba podpisywać długoterminowej umowy, by móc cieszyć się korzystnymi warunkami dostawy, które pomogą nam w walce o klientów.

2. Dodatkowe bonusy z zakupów

Każdy klient lubi również gratisy. Jeżeli to drobne zakupy, możesz podarować drobiazgi – próbki (na przykład: perfum, kremów, herbaty lub przypraw), skarpetki dla dziecka, gąbkę do kąpieli, świeczki, folię na ekran telefonu itp.  Możesz także dołączyć jakiś ciekawy i więcej płatny gadżet, jeżeli cena produktu i dostawy na to pozwala – na przykład pałąk bezpieczeństwa do wózka, obudowę telefonu, lamkę USB, kubek itd.

3. Szybka i rzetelna obsługa klienta

Jakość obsługi to kolejny i całkowicie wymagany punkt. Bez względu na liczbę zamówień nie można nigdy odpuścić obsługi klienta. Nawet, jeżeli masz opóźnienie ze swojej winy, napisz lub zadzwoń do klienta, przeproś i powiedz, że to twoja wina, zamiast lekceważyć jego maile. Szybkie odpowiedzi na wiadomości, błyskawiczny kontakt telefoniczny oraz natychmiastowa, miła i kompetentna pomoc to w obecnych czasach podstawa działania każdego biznesu.

4. Atrakcyjna cena

Cena jest czynnikiem, który może do ans klienta skierować (przez np. wyszukiwarki), lecz wcale nie świadczy o jego pozostaniu. Wielu klientów woli więcej zapłacić i mieć szybko w domu, to, co zamówili niż oszczędzać kosztem długiego czekania.

5. Jasna i klarowna strona www w tym opisy produktów

Ważna od strony klienta jest także nasza strona www. Powinna być jasna i przejrzysta. Dobrze, aby klient mógł z łatwością wyszukać produkty z rzetelnymi i dokładnymi opisami – im więcej informacji o produkcie, dostawie, płatnościach i zwrotach, tym mniej zapytań.


materiał zewnętrzny
Dowiedz się więcej na temat: sklep internetowy

Reklama

Najlepsze tematy

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje