Jak schudnąć po ciąży

Pewnie wiesz, że w ciąży powinnaś przytyć od 11 do 16 kilogramów. Są kobiety, które mieszczą się w tym przedziale, jednak wiele przybiera na wadze więcej niż przewidują lekarze. Jak pozbyć się nadprogramowych kilogramów nabytych podczas ciąży?

Pierwsze 5 - 7 kilogramów tracimy w czasie porodu, z pozostałymi kilogramami musimy uporać się same. Nawet jeśli tuż po porodzie twoja sylwetka nie przypomina tej sprzed ciąży, nie martw się, przy odrobinie wysiłku i samozaparcia w ciągu roku odzyskasz figurę. Nie ryzykuj, do formy powinnaś dochodzić powoli pod kontrolą lekarza.

Kiedy dieta?

Reklama

Ginekolodzy przekonują, że najszybszy powrót do formy zapewnia karmienie piersią. Jeśli zdecydowałaś się naturalnie karmić maleństwo, uważaj z dietą. Przez pierwsze trzy miesiące twoja dieta musi być zaplanowana pod kątem potrzeb dziecka, powinnaś unikać pożywienia, które może mu zaszkodzić. W czasie karmienia nie powinnaś stosować restrykcyjnych diet odchudzających. Nie oznacza to oczywiście, że aby wrócić szybko do formy wystarczy karmić piersią i można się objadać. Czasami młode mamy tracą kilogramy dopiero wówczas, gdy przestają karmić malucha.

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest zarzucenie zdrowego odżywiania i przemyślanej diety wówczas, gdy przestajemy karmić piersią. To właśnie wówczas bardzo często wracamy do złych nawyków żywieniowych i nieregularnych posiłków, co skutkuje przybieraniem na wadze.

Aby pomóc sobie w powrocie do ładnej sylwetki, zrezygnuj z szybkiego jedzenia: batoników, kanapek, przekąsek. Zaplanuj dietę tak, jak wówczas, gdy byłaś karmiąca mamą. Nadal jedz regularnie posiłki, pamiętając o owocach i warzywach.

Innym błędem jest głodzenie się całymi dniami i jedzenie dopiero wówczas, gdy maluch zaśnie.

Czas na ćwiczenia

Opieka nad dzieckiem jest dla młodej mamy niekiedy tak wyczerpująca, że nie starcza czasu na zadbanie o własną kondycję. To błąd, nawet jeśli twój maluszek teraz wyłącznie śpi, wkrótce zamieni się w ruchliwego niemowlaka, któremu będziesz musiała poświęcić dużo energii i uwagi, powinnaś się na ten etap przygotować, choćby dużo spacerując z maluchem już teraz. Spacery przyniosą korzyść także tobie - ruch na świeżym powietrzu robi dobrze nie tylko na sylwetkę ale i samopoczucie.

Zapytaj lekarz podczas wizyty kontrolnej w okresie połogu, kiedy możesz zacząć wykonywać pierwsze ćwiczenia fizyczne. Możesz ćwiczyć w wolnej chwili w domu albo zapisać się na specjalne zajęcia dla młodych mam w klubie.

Sama pomożesz sobie wykonując proste ćwiczenia takie jak brzuszki, nożyce, czy tzw. "szóstka Weidera".

Wiele klubów fitness zapewnia mamom opiekę nad maluchem w czasie, gdy one ćwiczą, poszukaj więc w swojej okolicy klubu, w którym dziecko może ćwiczyć razem z tobą.

Kiedy maluszek podrośnie warto wybrać się z nim, np. na basen, skorzystacie obydwoje, ty zapewnisz sobie dawkę ruchu a maluch nauczy się pływać.

Zabiegi dla ciała

Zastanawia cię, jak to robią znane kobiety, które w kilka tygodni po porodzie wracają do pracy? Natasza Urbańska wróciła do swoich zadań w doskonałej formie dwa tygodnie po urodzeniu córki, aktorka Anna Dereszowska na planie pojawiła się 8 tygodni po porodzie. W dobrej formie i bez zbędnych kilogramów na kilka tygodni po porodzie pokazały się także Kasia Cichopek czy Tamara Arciuch. W wielu przypadkach to zasługa dobrych genów i dbania o siebie podczas ciąży. Magdalena Schejbal przyznała zaś, że w powrót do formy ułatwiło jej naturalne karmienie.

W powrocie do ładnej sylwetki z pomocą przyjdą kosmetyki ujędrniające i przeciw rozstępom dostępne w drogeriach i aptekach.

Wiele kobiet po porodzie korzysta także z zabiegów medycyny estetycznej, np. masażu ultradźwiękami czy elektrostymulacji. Wiele daje jednak również masaż klasyczny. Takie zabiegi można wykonywać już ok 4 6 tygodnia po porodzie.

Coraz więcej zwolenniczek mają także tzw. pasy na brzuch, które oprócz tego, że wizualnie wysmuklają sylwetkę, wzmacniają także mięśnie brzucha.

AP

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje