Renesans czerwonej porzeczki

Niedoceniana i zapomniana porzeczka ma wspaniałe właściwości anti-aging.

Kompozycja witamin i minerałów zawarta w porzeczce sprawia, że ten owoc jest doskonałą bronią w walce z efektami starzenia. Witamina C neutralizuje wolne rodniki, PP zapobiega pękaniu naczynek, a żelazo zapewnia skórze zdrowy koloryt.

Reklama

W mniejszych ilościach owoc zawiera też witaminy z grupy B (B1, B2) i witaminę A. Porzeczki są źródłem łatwo przyswajalnego żelaza, fosforu, wapnia i magnezu, a także cynku i potasu.

Porzeczki to nie tylko dawka witamin i minerałów, ale naturalny... detoks.

Dzięki działaniu moczopędnemu i napotnemu pomagają oczyścić organizm. Wpływają na przemianę materii, są pomocne przy niestrawnościach, zgadze i zaparciach.

Te właściwości powodują, że porzeczka działa wzmacniająco i odświeżająco. Kto je porzeczkę regularnie (także w postaci przetworów), może zapomnieć o stanach permanentnego zmęczenia.

Porzeczki najlepiej jeść na surowo, ale są one doskonałym dodatkiem do deserów, ciast i innych potraw. Aby dłużej korzystać z dobroczynnych właściwości porzeczki, warto przygotować przetwory: dżemy galaretki, konfitury.

Przepisy:

Nalewka porzeczkowa

Ciasto makowo-porzeczkowe

Konfitura porzeczkowo-malinowa

Babka z porzeczkami

Tort porzeczkowo-czekoladowy

Grillowane jabłka z porzeczkową bezą

Ciasto francuskie z porzeczkową bezą

Zabajone z owocami

Ciasto agrestowo-porzeczkowe

Deser owocowy

Steki wołowe w sosie porzeczkowym i gratin z ziemniaków

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje