Dżem dobry!

5 sposobów na drugie śniadanie

Przed wyjściem do pracy masz czas jedynie na płatki z mlekiem jedzone w wielkim pędzie? Pamiętaj, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i to od jego jakości zależy ilość twojej energii. Pierwsze śniadanie nigdy nie zapewni tylu składników odżywczych, aby siły i energii wystarczyło do wieczora. Dlatego tak ważne jest, aby drugie śniadanie również było zdrowe, odżywcze i sycące.

Myślisz pewnie, że przygotowanie zdrowego i jednocześnie smacznego drugiego śniadania pochłania długie godziny, a jednocześnie odbiera cenny czas, który możesz rano spędzić pod ciepłą kołdrą. Nic bardziej mylnego! Mamy dla ciebie kilka pomysłów,  które sprawią, że odtąd drugie śniadanie nie będzie ci się kojarzyć jedynie z pogniecioną kanapką z serem żółtym i wypływającym pomidorem.

Reklama

1. Muesli - potrzebne będą:  miód, orzechy, owoce suszone, jogurt naturalny. Wszystko włóż do plastikowego pojemnika z przykrywką. Jogurt weź ze sobą osobno, w pracy/ szkole wystarczy tylko zalać przygotowaną mieszankę jogurtem i gotowe! Pyszne, zdrowe i pożywne śniadanie, a ty zapomnisz o niezdrowych przekąskach na długi czas.

2. Naleśniki - (z mąki orkiszowej, kukurydzianej lub pełnoziarniste ) smakują równie dobrze na ciepło jak i na zimno. Możesz wypełnić je czym tylko masz ochotę. Dzieci na pewno będą zachwycone naleśnikami z dżemem i owocami. Przekąska zapewni im wystarczającą ilość cukru i energii aż do obiadu. Bądź pewna, że po takiej przekąsce  na pewno zapomną o batonie ze sklepiku szkolnego. Naleśniki są pomysłem bardzo wygodnym, ponieważ można je przygotować już dzień wcześniej, a rano tylko zapakować do pojemników. Nie zabiorą ci zatem cennych minut porannego rytuału i spokojnie zdążysz wypić kawę z poczuciem, że twoje drugie śniadanie na pewno będzie wszystkim smakować.

3. Tarty na słodko i na słono - dobre dla całej rodziny. Do zjedzenia na zimno i na ciepło. Pomysłów na to, z czym może być tarta, jest w zasadzie tyle, ile wyprodukuje ich twoja wyobraźnia - owoce, warzywa, orzechy, ziarna. W wymyślanie składników i jej przygotowanie możesz zaangażować swoje dziecko. Na pewno będzie mu ona jeszcze bardziej smakować, jeśli w szkole będzie mogło pochwalić się samodzielnie zrobionym śniadaniem.

4. Również "zwykła" kanapka nie musi być nudna. Niech w twojej kuchni śniadaniowej zaczną królować pasty, a domownicy pokochają kanapki. Pasta jajeczna, humus, pasztety warzywne, a do tego kiełki, świeży ogórek i pełnoziarnista bułka i problem z głowy. Taka kanapka doda energii, pozwoli się skupić i odgoni senność, a w dłuższej perspektywie odejmie przynajmniej kilka kilogramów. Gwarantujemy - batony i drożdżówki na pewno przejdą do lamusa!

5. Sałatka z pieczonymi warzywami - To opcja, która zadowoli każdego wygłodniałego członka rodziny, a w dodatku będzie zdrowo i kolorowo! Podobnie jak w przypadku naleśników czy tart, sałatkę również z powodzeniem można przygotować dzień wcześniej. Wieczorem upiecz pomidory, cukinię, bakłażana, paprykę i ugotuj makaron (zwykły lub pełnoziarnisty). Rano wymieszaj  ze sobą przygotowane wcześniej składniki, wrzuć do nich kostki sera feta i rozdziel porcje do pojemników śniadaniowych. Do sałatki możesz przygotować dip ziołowy lub po prostu winegret.

Jako przekąskę do podanych pomysłów wykorzystaj suszone owoce i bakalie: migdały, orzechy laskowe, nerkowca, pestki dyni czy słonecznika, kilka kawałków gorzkiej czekolady. Jeśli nie masz możliwości wyciskania swoich soków, poszukaj ich w sklepach. Niektóre z nich w swej ofercie mają tzw. "jednodniowe" soki i smoothie oraz batoniki zbożowe, które będą świetna alternatywą dla napojów gazowanych i czekoladowych ciastek.

Pomysłów na drugie śniadanie jest naprawdę sporo. Potrzebna jest jedynie odrobina dobrych chęci, trochę sprytu i drugie śniadanie gotowe! W dodatku nie byle jakie, a takie, które posmakuje zarówno dzieciom  jak i dorosłym. Dzięki tej zdrowej porcji energii dzieciaki nie zasną w szkole, ty będziesz efektywnie pracować, a dobry nastrój nie opuści was przez cały dzień!

materiały promocyjne
Najlepsze tematy