Zdrowa żywność dla każdego

Masło orzechowe Sante – bądź ZDROWA & FIT dzięki nienasyconym kwasom tłuszczowym

Masło orzechowe Sante dostarcza cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3-6-9 – aż 34%. Dlaczego są niezbędne dla organizmu? Nienasycone kwasy tłuszczowe obniżają poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, przez co zapobiegają miażdżycy, chorobie niedokrwiennej serca oraz regulują ciśnienie krwi. Nie tylko przeciwdziałają otyłości, lecz także wspomagają odchudzanie. Zmniejszają ryzyko zachorowania na cukrzycę. Masło orzechowe to hit, jeśli chodzi o zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych!

Cenne nienasycone kwasy tłuszczowe w Maśle orzechowym SANTE

Reklama

Kwas α-linolenowy, linolowy, oleinowy (omega 3-6-9) pełnią ważne funkcje w przemianach biochemicznych oraz regulacji czynności fizjologicznych w organizmie. To właśnie w nich tkwi sekret bogactwa masła orzechowego Sante, które zawiera aż 90% orzechów arachidowych. Badania naukowe przeprowadzone w warszawskiej SGGW (wrzesień 2014) potwierdzają, że w maśle orzechowym firmy Sante jest aż 34% kwasów tłuszczowych omega 3-6-9. Oznacza to, że w jednym słoiku masła orzechowego Sante znajduje się ponad 119 gram tych ważnych dla naszego organizmu tłuszczów, polecanych przez lekarzy i dietetyków.

Niższy poziom cholesterolu

Ważne dla organizmu funkcje kwasu oleinowego zostały potwierdzone przez liczne badania naukowe. Jego najbogatszym źródłem są orzechy ziemne, z których robi się masło orzechowe. Nienasycony kwas oleinowy zmniejsza ryzyko peroksydacji lipidów w lipoproteinach, czyli procesu powodującego tworzenie się płytek miażdżycowych. W badaniach stwierdzono również korzystną odwrotną (zależną od dawki) korelację pomiędzy pobraniem kwasu linolowego z dietą a stężeniem frakcji LDL cholesterolu w surowicy krwi oraz pozytywną (dodatnią) korelację w stosunku do stężenia frakcji HDL cholesterolu. Ponadto kwas linolowy obniża stężenie trójglicerydów w surowicy krwi. Stwierdzono również, że zastąpienie w diecie nasyconych kwasów tłuszczowych wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi z rodziny omega-6 (bez zmiany całkowitej zawartości tłuszczu) obniża liczbę przypadków chorób sercowo naczyniowych w populacji. Warto dodać, że kwas α-linolenowy nie może być syntetyzowany w organizmie człowieka i podobnie, jak kwas linolowy, powinien być dostarczany z dietą. Wprowadzając do diety produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak masło orzechowe, możemy w sposób naturalny zapobiegać powstawaniu miażdżycy i obniżać poziom cholesterolu. Warto też pamiętać, że oba kwasy: oleinowy i linolowy mają właściwości przeciwutleniające - przeciwdziałają powstawaniu wolnych rodników i neutralizują ich szkodliwe działanie. Dzięki tym właściwościom antyoksydacyjnym zapewniają profilaktykę chorób nowotworowych, a także zmniejszają przez to prawdopodobieństwo rozwijania się infekcji i innych chorób.

Skuteczne odchudzanie

Masło orzechowe nie tuczy! Obecności nienasyconych kwasów tłuszczowych powoduje na dłużej uczucie sytości. Dzięki temu spożywa się mniej posiłków, nie sięga się także po przekąski między posiłkami. Badania przeprowadzone na uniwersytecie bostońskim - Harvard School of Public Health potwierdziły, że kobiety, które jadły masło orzechowe dwa lub więcej razy w tygodniu szybciej traciły na wadze niż te, które wyeliminowały je z diety. Wynikało to z faktu, że pierwsza grupa zastępowała wysokokaloryczne przekąski masłem orzechowym, kobiety z drugiej grupy natomiast z nich nie rezygnowały, spożywając jako przekąski chipsy, czekoladowe ciastka czy batony. Właściwości odchudzające orzeszków ziemnych wynikają jednak nie tylko z faktu, że po ich spożyciu przez dłuższy czas nie odczuwa się głodu. Jeszcze istotniejsze jest to, że nienasycone kwasy tłuszczowe przyczyniają się do spalania tkanki tłuszczowej. Dzięki nim przyśpieszeniu ulegają procesy metaboliczne, w czasie których uwalniana jest energia, a organizm szybciej trawi pokarm. Kwas linolowy ma również zdolność regulowania prawidłowego metabolizmu glukozy, dzięki czemu przyczyniają się do utrzymywania jej prawidłowego poziomu we krwi, co zapobiega napadom wilczego apetytu.  Spożywając produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak masło orzechowe Sante, zapobiega się więc odkładaniu tłuszczu w obszarze talii, czyli otyłości centralnej. Ponadto zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2, poprzez zwiększenie wrażliwości na insulinę.

Niezbędne białko

Białko to podstawowy budulec masy mięśniowej. Bierze udział w tworzeniu i regeneracji wszystkich tkanek. Niweluje szkodliwe działanie stresu oksydacyjnego, czyli zaburzonej równowagi między wolnymi rodnikami (utleniaczami) a oksydantami (antyutleniaczami) - przyczynia się do neutralizowania wolnych rodników. Orzeszki arachidowe odznaczają się najwyższą zawartością białka wśród wszystkich orzechów: 25/100 gram, ponadto proporcje pomiędzy białkiem, węglowodanami i tłuszczami są w nich bardzo korzystne: na 100 gram produktu przypada 25 gram białka i 20 gram węglowodanów. Dlatego masło orzechowe jest znakomitym elementem diety wegetarian i wegan, ale także... sportowców. Zawarty w fistaszkach aminokwas arginina to cenny budulec mięśni, zwiększający ich zdolność do wysiłku. Masło orzechowe Sante może być również elementem diety paleo,  opartej na pokarmach, do których w trakcie ewolucji organizm człowieka zdołał się przystosować. Wśród nich na czołowym miejscu znajdują się orzeszki ziemne, z których robi się masło orzechowe! Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie w Kalifornii, dotyczące wpływu diety paleo na profil lipidowy wykazało, że u osób, które ją stosowały nastąpiło znaczące obniżenie stężenia cholesterolu całkowitego, frakcji LDL, trójglicerydów oraz zmniejszenie stężenia insuliny w osoczu.

Masło orzechowe Sante o kremowej konsystencji, masło orzechowe z kawałkami owoców i masło orzechowe GO ON! 100% orzeszków to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych i dlatego warto włączyć je do codziennego menu. Uważaj, bo zakochasz się w jego orzechowym smaku!

Przepisy kulinarne z masłem orzechowym Sante znajdziesz tutaj

materiały promocyjne
Najlepsze tematy