"Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie"

"Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie" to druga edycja ogólnopolskiej akcji edukacyjno-informacyjnej firmy Schering AG

Akcja rozpoczęła się w marcu br. i będzie prowadzona do września na Wybrzeżu, Mazurach oraz w wybranych miastach w całej Polsce. Jej celem jest edukacja w zakresie antykoncepcji oraz świadomego planowania macierzyństwa i ojcostwa. Schering rozda setki tysięcy książek o antykoncepcji i koszulek promujących antykoncepcję. Całej akcji towarzyszyć będzie lotnicza promocja - podczas imprez latać będą samoloty i balony z banerami propagującymi świadome planowanie rodziny.

Reklama

Dlaczego?

"Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie" to jedno z licznych działań firmy Schering AG, których celem jest towarzyszenie kobiecie i rodzinie w ważnych dla niej stadiach życia i edukacja w zakresie świadomego macierzyństwa i ojcostwa. Wśród kobiet, dla których nieplanowana ciąża stała się życiową tragedią jest wiele nastolatek. Inicjacja młodzieży w dość wczesnym wieku to już w dzisiejszych czasach zjawisko masowe. Niestety, nadal na ten temat mówi się zbyt mało, gdyż sytuacja ta nie jest akceptowana przez dorosłych.

- Konsekwencje nieodpowiedzialnej decyzji o podjęciu współżycia oraz brak dostatecznej wiedzy o planowaniu rodziny, czyli także o antykoncepcji, bywają tragiczne. Dlatego organizujemy akcję "Antykoncepcja - zaplanuj swoje życie", podczas której odbędą się liczne imprezy, rozdamy książki, będziemy służyć niezbędnymi informacjami. Staramy się jak najefektywniej propagować wiedzę o świadomym planowaniu rodziny zarówno wśród dojrzałych partnerów, jak i wśród młodzieży - mówi Jacek Kurzątkowski z firmy Schering AG. - Pamiętam jak prof. Marian Szamatowicz podczas V Kongresu Menopauzy w zeszłym roku w Łodzi podawał, że według WHO (World Health Organisation) ze 100 mln stosunków płciowych każdego dnia jest około 1 miliona poczęć - z tego połowa to ciąże nieplanowane, z tego 250 tysięcy to ciąże niepożądane. Każdego dnia jest 150 tys. poronień, w tym 50 tys. poronień kryminalnych i każdego dnia z tego powodu umiera 500 kobiet. (...) i w ten sposób w ciągu 10 dni mamy World Trade Center? - My nie chcemy kolejnego World Trade Centem w żadnym wydaniu. Chcemy, aby każde poczęcie nowego życia było z wyboru a nie z przypadku - podkreśla Jacek Kurzątkowski.

Zwrócić uwagę

Promocję wiedzy rozpoczną wzbijające się w niebo samoloty z banerami popularyzującymi świadome planowanie rodziny, balon w przestworzach oraz tysiące rozdawanych koszulek z hasłami promującymi antykoncepcję. Tymi prostymi metodami Schering AG chce zwrócić uwagę młodych ludzi na temat konieczności świadomego planowania życia. - Pierwszym krokiem jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na ten ważny moment życia, jakim jest podjęcie decyzji o współżyciu i jego konsekwencjach - stąd pomysł na lotniczą promocję antykoncepcji. Następnie pragniemy zachęcić wszystkie kobiety i ich partnerów do zdobywania wiedzy na temat świadomego planowania rodziny - antykoncepcja nie jest przecież po to, żeby nie mieć dzieci. Antykoncepcja jest po to, by mieć tyle dzieci, ile się chce, wtedy, kiedy się tego chce i z kim się tego chce- mówi Jacek Kurzątkowski.

Przez wiedzę do odpowiedzialności

Lotnicza promocja antykoncepcji to wstęp - najistotniejsza jest edukacja - dlatego firma Schering AG podczas akcji bezpłatnie rozda setki tysięcy książek. Będą to trzy pozycje: "Antykoncepcja to świadome macierzyństwo" autorstwa Anny Mentlewicz ("Luz", "Rower Błażeja") i dr Grzegorza Południewskiego (wiceprezesa Towarzystwa Rozwoju Rodziny); "Tajemnice Inicjacji Seksualnej" prof. Andrzeja Jaczewskiego (założyciela Polskiego Towarzystwa Zdrowia Seksualnego, przewodniczącego Komisji ds. Wychowania Seksualnego Towarzystwa Rozwoju Rodziny) i prof. Zbigniewa Izdebskiego (kierownika Zakładu Poradnictwa Młodzieżowego i Edukacji Seksualnej UZ); "Antykoncepcja to seks na 6" (Grzegorza Południewskiego i Anny Mentlewicz).

Na wszystkich imprezach organizowanych w ramach akcji "Antykoncepcja - zaplanuj swoje zycie" będą rozdawane broszury informacyjne o antykoncepcji, przydatnych stronach internetowych oferujących kobietom kompleksową wiedzę na temat życia, miłości, seksu i antykoncepcji.

Imprezy

W ramach akcji odbędzie się cykl imprez, koncerty zespołów młodzieżowych, imprezy lotnicze dla dzieci z Domów Dziecka i młodzieży z Zakładów Poprawczych w kilku miastach Polski, "Nurkowa wyprawa poszukiwawcza" ze słynnym płetwonurkiem Krzysztofem Starnawskim na Wybrzeżu i pierwszy w historii lot balonem (na ogrzane powietrze) przez Bałtyk z pilotem Wojciechem Polewiczem.

Dowiedz się więcej na temat: edukacja | firmy | antykoncepcja

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje