Chronimy się przed niechcianą ciążą

Wśród Polaków najpopularniejszą metodą antykoncepcji jest prezerwatywa.

Do takiego sposobu zabezpieczania przed niechcianą ciążą przyznaje się ponad połowa badanych Polaków - 64 proc. mężczyzn i 43 proc. kobiet deklaruje używanie prezerwatyw przez ich partnerów.

Reklama

Stosowanie prezerwatyw nie jest uzależnione od wieku. Są one prawie tak samo popularne wśród respondentów z wszystkich przedziałów wiekowych - takie wnioski płyną z raportu Durex 2005. Wyjątkiem są jedynie osoby w wieku powyżej 55 roku życia - w tej grupie wiekowej stosuje je maksimum co trzecia osoba.

Drugą pod względem popularności metodą antykoncepcyjną jest stosowanie pigułek antykoncepcyjnych. W ten sposób zapobiegania ciąży stosuje 22 proc. badanych. Postawa taka charakteryzuje co trzecią kobietę oraz dotyczy związku co szóstego mężczyzny. Pigułki antykoncepcyjne są domeną osób 21-35 letnich.

Pozostałe metody antykoncepcyjne są mało popularne. Dotyczy to zarówno metod naturalnych, jak i dopiero pojawiającej się antykoncepcji hormonalnej, które chronią przed nieplanowaną ciążą zaledwie co dwudziestą piątą osobę.

Obydwie są chętniej stosowane przez kobiety niż mężczyzn, a ich stosowanie nasila się wśród osób powyżej 35 roku życia. Inne metody mają znaczenie zupełnie marginalne. Tylko co szósta osoba w ogóle nie myśli o stosowaniu jakiejkolwiek antykoncepcji. W 2/3 przypadków jest to spowodowane względami w pełni obiektywnymi - osoby te albo nie prowadzą aktywnego życia seksualnego, albo planują powiększenie rodziny.

Jedynie 6 proc. badanych nie stosując antykoncepcji nie potrafi uzasadnić tego w żaden logiczny sposób.

A ty, jaką metodę antykoncepcji stosujesz?

Odwiedź nasz pasaż erotyczny

Dowiedz się więcej na temat: prezerwatywa | ciąża

Reklama

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7271

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 2,46 PLN Nota prawna O co chodzi z wyróżnieniem?

Wasze komentarze (190)

Dodaj komentarz Sortuj

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje