Jak walczyć ze stresem

Kiedy człowiek jest przemęczony i przytłoczony zbyt dużą ilością obowiązków, kiedy ma poczucie, że to wszystko go po prostu przerasta - zaczyna odczuwać bardzo nieprzyjemne i destrukcyjne napięcie stresowe.

Świadomość, że nie mamy czasu dla siebie, że życie jest tylko niekończącym się pasmem obowiązków i powinności - wpływa na nas bardzo deprymująco.

Reklama

Ale tak naprawdę to nie te obowiązki i powinności są stresujące, ale sposób, w jaki o nich myślimy. Kiedy zaczynamy spostrzegać nasze życie jako zagrożone, nasz organizm reaguje tak, jak na prawdziwe zewnętrzne zagrożenie. Problem polega na tym, że nasze ciała i nasze reakcje fizjologiczne ewoluują wolniej niż rozwój cywilizacji. Nasz organizm na wysoki rachunek za prąd reaguje tak samo, jak organizm naszego przodka na widok rozwścieczonego tygrysa. Tyle tylko, że tygrys mógłby zabić dosłownie, a rachunek za prąd nie. "Zabija" nas sposób, w jaki myślimy o tym rachunku.

Pomedytuj na zdrowie

Nikt nie jest w stanie uniknąć stresów, jakie niesie współczesny świat, ale możemy nauczyć się je neutralizować i nie dopuszczać, aby nas zniszczyły.

Jest wiele sposobów radzenia sobie z napięciami stresowymi a jednym z nich jest medytacja. Warto poświęcić dla siebie codziennie 20-30 minut na medytację. Medytacja ma dobroczynne działanie, ponieważ oczyszcza świadomość z problemów (w domu, pracy itp.) i kieruje myśli na inne tematy. Pozwala zdystansować się do codziennych spraw i kłopotów i uruchomić te części mózgu, które odpowiedzialne są za podświadomość. Prowadzi to do odprężenia i psychicznego odpoczynku, pozwala spojrzeć na własne życie z innej niż dotychczas perspektywy. Pozwala także pozbyć się osaczenia i przytłoczenia, zrozumieć, że tak naprawdę każdy człowiek jest wolny wewnętrznie.

Dowiedz się więcej na temat: napięcie | medytacja | świadomość | organizm | myśli

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje